چکیده:
بهره گیری از دوره های یادگیری الکترونیک موجب می شود تا افراد نسبت به نسل های قبل از خود، از روش های جدیدتری بهمنظور گسترش مهارتهای شغلی خود استفاده کنند. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمکیادگیری الکترونیک و اعتبار سنجی آن در بانک ملی تدوین گردیده است. فلسفه پژوهش آمیخته با رویکرد اکتشافی و استراتژیتحقیق در بخش کیفی، تحلیل محتوا و در بخش کمی، پیمایشی است. نمونه آماری در مرحله کیفی، 12 نفر از مدیران بانکهایدولتی و اساتید حوزه ی مدیریت دولتی و آموزشی می باشند که با استفاده از اصل اشباع و به روش گلوله برفی انتخاب و در بخشکمی، کارکنان بانک ملی در اداره رسمی در مشهد به تعداد 160 نفر بوده اند. روش جمع آوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه هاینیمه ساختاریافته و در بخش کمی، پرسشنامه می باشد. برای تحلیل داده ها در بخش کیفی از نرم افزار مکس کیودا و در بخش کمیاز نرم افزار spss 22 و نرم افزار پی ال اس استفاده شد. یافته های تحقیق در مدل بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمکیادگیری الکترونیک شامل 5 بعد زیرساخت های الکترونیک ،عناصر یادگیری الکترونیک ، فرایند مدیریت عملکرد شغلی، بهبودعملکرد شغلی و مداخله گرهای محیطی با 14 مولفه می باشد. همچنین در بخش کمی نتایج نشان داد که الگوی مذکور از اعتبارلازم برخوردار است. در نهایت با استفاده از برنامه ها و قابلیت های یادگیری الکترونیکی می توان عملکرد شغلی کارکنان را ارتقابخشید.
Taking advantage of electronic learning courses makes people use newer methods to expand their job skills compared to previous generations. The present study was developed with the aim of designing a model for improving the job performance of human resources with the help of e-learning and validating it in Melli Bank.The research philosophy is mixed with the exploratory approach and the research strategy in the qualitative part is content analysis and in the quantitative part, survey. The statistical sample in the qualitative stage is 12 people from state bank managers and professors in the field of public administration and education, who were selected using the saturation principle and using the snowball method, and in the quantitative part, the employees of Melli Bank in the official office in Mashhad in the number of There were 160 people. The method of data collection is semi-structured interviews in the qualitative part and questionnaires in the quantitative part. For data analysis in the qualitative part, Max Kyuda software and in the quantitative part, spss 22 software and PLS software were used..The findings of the research in the model of improving the job performance of human resources with the help of e-learning include 5 dimensions of electronic infrastructure, e-learning elements, job performance management process, job performance improvement and environmental interventionists with 14 components. showed that the mentioned model has the required validity. By using programs and e-learning capabilities, the job performance of employees can be improved
خلاصه ماشینی:
نظر به موارد مذکور و با عنایت به اینکه مهم ترین چالش سازمانهای امروز بهبود عملکرد شغلی کارکنان جهت استفاده از فناوری های روز مانند یادگیری الکترونیک می باشد و این موضوع هم بیشتر داراي صبغه اي قدیمی است در این پژوهش سعی می شود تا به کشف نهادینه سازی بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمک یادگیری الکترونیک در شعب بانک ملی مشهد پرداخته شود تا ضمن بالا بردن عملکرد شغلی افراد به استفاده هر چه بیشتر و بهتر از یادگیری الکترونیک در راستای افزایش عملکرد بیشتر دست یافت.
بر این اساس در پژوهش حاضر، به منظور طراحی و ارائه مدل بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمک یادگیری الکترونیک و اعتبار سنجی آن در بانک ملی با رویکرد تحلیل محتوا از روش کیفی استفاده شده است.
در نهایت از بین داده های مصاحبه بدست آمده 231 کد باز یا شاخص اولیه مربوط به بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمک یادگیری الکترونیک استخراج شده است.
نتیجه گیری در يک جمع بندی کلي نتیجه اين مطالعه نشان داد که مدل بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمک یادگیری الکترونیک در بانک ملی که ماحصل پژوهش حاضر بود، دارای ویژگیهایی است که در زیر به آنها اشاره می شود: - این مدل برای اولین بار در سطح کشور طراحی شده است.
Investigating digital resources and content in electronic education and its effects on the job performance of employees, the 6th International Conference on Management and Humanities Research in Iran, Tehran.