چکیده:
هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی و رتبهبندی تاکتیکهای مذاکره در گفتمان شورای شهر شیراز میباشد. تحقیق حاضر با استفاده از مطالعه تحقیقات پیشین و کمک گرفتن ازنظریات افراد باتجربه در حوزه مذاکره، به دنبال کمک به مدیران در جهت اخذ تصمیمات مناسب برای انتخاب تاکتیکهای متناسب در مذاکره میباشد. این تحقیق از منظر هدف کاربردی و ازنظر مذاکرهکنندگان از تحقیقات پیمایشی میباشد. همچنین از منظر ماهیت پژوهش و به لحاظ شیوه تجزیهوتحلیل دادهها که بهطور مشترک از فن دلفی و تجزیهوتحلیل سلسلهمراتبی استفادهشده است، در زمره تجزیهوتحلیل کیفی و کمی قرار میگیردپس از انجام مراحل دلفی و رسیدن به اجماع نظر تاکتیکهای استفادهشده در مذاکرات صحن علنی شورای شهر شناسایی گردید. نهایتاً با استفاده از پرسشنامه مقایسه زوجی به رتبهبندی تاکتیکها بر اساس اهمیت و ارجحیت نسبت به یکدیگر پرداختهشده است. نتایج پژوهش نشان داد که اولویتبندی تاکتیکها به ترتیب تاکتیکهای مربوط به قبل از شروع مذاکرات، تاکتیکهای کسب اطلاعات، تاکتیکهای مربوط به تعدیل انتظارات، تاکتیکهای غیراخلاقی در مذاکرات، تاکتیکهای مرتبط با مذاکرات چندمرحلهای، تاکتیکهای مربوط به تبادل امتیازات و تصمیمگیری در مذاکرات و تاکتیکهای تأثیرگذار در حوزه احساسات میباشد.
The purpose of the present study is to identify and rank negotiate tactics in the Shiraz City Council discourse. The present study seeks to help managers make appropriate decisions to select appropriate tactics in negotiation by using previous research and assisting with the views of experienced negotiations. This study is from the perspective of the applied purpose and for negotiators of survey research. Also, in terms of the nature of the research and in terms of data analysis, which is commonly used by Delphi and hierarchical analysis, it is one of the qualitative and quantitative analysis of the Delphi process and the consensus of the tactics used in the council. . Using the couple's comparison questionnaire, tactics rankings are based on the importance and preference. The results showed that prioritization of tactics in pre -negotiation tactics, information tactics, expectations of expectations, unethical tactics in negotiations, multi -stage tactics, tactics related to concessions, and decision -making, and decision -making It is in the field of emotions
خلاصه ماشینی:
همچنین به طور میانگین سطح انتظارات جامعه مورد مطالعه این تحقیق ، پایین تر از جامعه تحقیق اولیه ویلیام کوهن میباشد که میتوان این نتیجه را نیز برداشت کرد که سطح انتظارات مدیران ایرانی به مراتب پایین تر از همتایان غربی خود میباشد ویسمرادی و دیگران (١٣٩٢) در پژوهشی به تحلیل تأثیر سبک های مذاکره بر سطح فروش شرکت چینی کرد کرمانشاه پرداختند، که نتایج تحقیق مبین این مهم بود که سبک واقع گرایی اثربخش ترین سبک برای انجام مذاکرات بوده و پس از آن سبک های هنجاری، تحلیلی و شهودی میباشند.
نتایج دور چهارم دلفی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} شناسایی شاخص های نهائی مهم ترین تاکتیک های اثربخش در مذاکرات تجاری ؛ مطالعه ی عملکرد مدیران ارشد شاغل در صنعت شوراهای اسلامی شهر و روستا عبارت اند از: تاکتیک های مربوط به قبل از شروع مذاکرات ، تاکتیک هایی جهت کسب اطلاعات ، تاکتیک های مربوط به تعدیل انتظارات ، تاکتیک های مربوط به تبادل امتیازات و تصمیم گیری در مذاکرات ، تاکتیک های تأثیرگذار در حوزه احساسات ، تاکتیک های مرتبط با مذاکرات چندمرحله ای، تاکتیک های غیراخلاقی در مذاکرات برای هریک از این معیارهای تعدادی زیر معیار شناساییشده است .