چکیده:
مطالعه حاضر به بررسی تأثیرات پویای اخبار شبکههای مجازی مبتنی بر سواد رسانهای اروپا بر روی الگوهای بازاریابی سهام و رفتارهای بازار سرمایه میپردازد. با استفاده از روشهای تحلیلی اقتباسی، این تحقیق پیوند بنیادین میان دانش سواد رسانهای و استراتژیهای موثر مالی را که به وسیله بنگاههای اقتصادی در جهت پیشبرد اهداف بازار سرمایه و تأثیرگذاری بر روی سرمایهگذاران استفاده میشود مورد کاوش قرار میدهد. با تحلیل گسترده دادههای کمی و کیفی جمعآوریشده از شبکههای اروپایی و بازارهای مالی، این پژوهش الگوهای تأثیر اخبار بر تصمیمگیریهای مالی سرمایهگذاران را شناسایی کرده و نحوه کاربرد سواد رسانهای در تعیین چارچوبهای ارتباطی مؤثر بین سازمانها و سهامداران را مورد بررسی قرار میدهد. نتایج حاصل از این تحقیق، دیدگاههای جدیدی را به مدیران بازاریابی و تحلیلگران مالی ارائه داده و راهکارهای عملی برای بهینهسازی استراتژیهای مالی شرکتها در رابطه با سواد رسانهای را پیشنهاد میکند. این پژوهش همچنین به پیامدهای رگولاتوری اشاره دارد و سرفصلهایی برای تحقیقات آتی را مشخص میکند.
The present study conducts a comprehensive examination on the dynamic impact of virtual network news, grounded in the European media literacy, on stock marketing strategies and capital market behaviors. Employing adaptive analytical methods, our research explores the foundational link between media literacy knowledge and effective financial strategies utilized by economic entities to advance capital market objectives and influence investors. Through an extensive analysis of both quantitative and qualitative data gathered from European networks and financial markets, the study identifies patterns of news impact on investors’ financial decision-making and investigates the application of media literacy in framing effective communicative architectures between organizations and shareholders. The findings provide new perspectives to marketing managers and financial analysts, offering practical approaches for optimizing corporate financial strategies in relation to media literacy. The research also addresses regulatory implications and sets an agenda for future inquiries.
خلاصه ماشینی:
با تحلیل گسترده داده های کمی و کیفی جمع آوری شده از شبکه های اروپایی و بازارهای مالی ، این پژوهش الگوهای تأثیر اخبار بر تصمیم گیری های مالی سرمایه گذاران را شناسایی کرده و نحوه کاربرد سواد رسانه ای در تعیین چارچوب های ارتباطی مؤثر بین سازمان ها و سهامداران را مورد بررسی قرار می دهد.
طی سالیان اخیر بحث شناسایی تاثیر شبکه های مجازی بر بازار سرمایه و تصمیم گیری سرمایه گذاران به یکی از موضوعات جذاب و مورد توجه در حوزه مالی رفتاری تبدیل شده است .
طبق این تحقیق سرمایه گذاران در بورس تهران در تصمیم گیری نسبت به خرید و فروش و قیمت سهام از الگوی خاصی مبتنی بر روش های علمی و تکنیکی از معاملات استفاده نمی کنند.
٣. بررسی تطبیقی تاثیر شبکه های مجازی مدرن و اخبار رسانه های سنتی بر بازار سرمایه و سهام خلق پایگاه های اینترنتی تبادل پیام های مرتبط با سهام شرکت ها، فرصتی را برای مطالعه تاثیر نظرات گروه وسیعی از سرمایه گذاران بر بازار سهام فراهم آورده است .
رفتار شناسی شبکه های اجتماعی و بازار سرمایه و سهام رابطه بین تمایل سهامداران به داد و ستد و پیام های منتشر شده در میکروبلاگینگ ها به گونه ای است که برخی از محققین ، این موضوع را به صورت تخصصی مورد مطالعه قرار داده اند.