چکیده:
از طریق اصوات زبانی که تولید میکنیم انتظار داریم مخاطبانمان اطلاعات جدیدی از جهان دریافت کنند. نشانههای زبانی بهعنوان آواهای صوتی، خودشان حامل اطلاعاتی از جهان نیستند و این کار شنونده است که با توجه به دانش پیشزمینه-ایاش از جهان یک عبارت را در یک آن بفهمد و واکنش متناسب با آن را انجام میدهد. توضیح این رفتار ساده زبانی یعنی فهمیدن عبارتهای زبانی در یک آن، با توجه به پیشداشتههایی که از جهان داریم، بسیار پیچیده است. در این مقاله سعی میکنیم نشان دهیم برای تبیین این مساله پیچیده با یک دو راهی روبرو خواهیم شد که از یکسو، باید جایگاه بارهای فرهنگی-تاریخی را نه در چیزی بیرونی (صوتی یا غیر صوتی) بلکه در ذهن بدانیم و از سوی دیگر باید معقتد باشیم که بارهای فرهنگی-تاریخی خارج از شخص و ذهن او وجود دارند و برای همین اصوات زبان میتوانند حامل اطلاعات جدیدی از جهان باشند. در اینجا پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر این دوراهی بر مفهوم مغز-بدن به جای مفهوم ذهن، یا تئوریهایی که توسط شهود عرفی درباره ذهن هدایت میشوند، متمرکز شویم. نشان خواهیم داد با تمرکز بر مفهوم مغز-بدن دوراهی تبدیل به مسالهای پیشپا افتاده میشود.
We expect that people receive new information about the world through language sounds we make. Language sounds and letters do not carry information about the world, and it is the listener who understands a sentence and properly reacts to it based on their background knowledge of the world. This simple language behavior, i.e., understanding words and phrases instantly based on our background knowledge of the world has a very complex explanation. In the present paper, I aimed to describe a dilemma in explaining this complex issue. On the one hand, historical-cultural information (auditory or non-auditory) should be considered to exist inside the mind rather than in something outside it; on the other hand, we must believe that historical-cultural information exists outside the mind, and that it is for this reason that language sounds and letters can carry new information. Here we suggest to better understand this dilemma to focus on the concept of brain-body instead of the concept of mind, or theories that are guided by common intuition about the mind. We will show that by focusing on the concept of brain-body, the dilemma becomes a trivial problem.