چکیده:
نویسنده ابتدا معنا را به ارزششناختی، غایتشناختی و کامل، که جمع میان دو معنای اول است، تقسیم میکند و سپس با تمایز نهادن میان تقلیدکنندگان از مسیح و تحسین کنندگان او میگوید زندگی گروه اول که مسیح را الگوی خود قرار میدهند و میکوشند زندگی خود را شبیه زندگی او شکل دهند، معنای غایتشناختی دارد، اما چون برخی از این افراد در دنیا زندگی خوبی ندارند زندگی آنان فقط در صورتی معنای ارزششناختی و در نتیجه، معنای کامل خواهد داشت که حیات اخروی وجود داشته باشد. از سوی دیگر، از نظر مسیحیت تاریخ زندگی انسان تاریخ رستگاری است و مسیحیان با هماهنگ کردن خود با اهداف خدا برای رستگاری انسان میتوانند به زندگی خود معنای غایتشناختی بدهند. نویسنده در پایان، این نظر نیگل را که از دیدگاه عینی زندگی انسانها فاقد اهمیت و معنا است رد میکند و معتقد است که در مسیحیت دیدگاه عینی دیدگاه خداست و از این دیدگاه زندگی انسانها مهم است، اما نباید در اهمیت آن مبالغه کرد به طوری که گویی از دیدگاه خدا بشریت مهمترین چیز یا تنها چیز مهم است. همچنین مسیحیان نباید در خصوص معنای زندگی در مسیحیت مبالغه کنند و با کامل دانستن این معنا سخنان ادیان و جهانبینیهای دیگر را در زمینۀ معنای زندگی نادیده بگیرند.
خلاصه ماشینی:
کوئین ** ترجمۀ هدایت علوی تبار*** چکیده نویسنده ابتدا معنا را به ارزش شناختی، غایت شناختی و کامل ، که جمع میان دو معنای اول است ، تقسیم میکند و سـپس با تمایز نهادن میان تقلیدکنندگان از مسیح و تحسین کنندگان او میگوید زندگی گروه اول کـه مسـیح را الگـوی خـود قرار میدهند و میکوشند زندگی خود را شبیه زندگی او شکل دهند، معنای غایت شناختی دارد، اما چون برخی از این افراد در دنیا زندگی خوبی ندارند زندگی آنان فقط در صورتی معنای ارزش شناختی و در نتیجه ، معنـای کامـل خواهـد داشت که حیات اخروی وجود داشته باشد.
آنتی-کلیماکوس توضیح میدهد که این شباهت مسـتلزم چیسـت : «رنـج کشیدن به شیوه ای شبیه رنج مسیح به معنای تحمـل صـبورانۀ رنـج هـای گریزناپـذیر نیسـت ، بلکه به معنای رنج کشیدن از بدیهای مردم است زیرا انسان به عنوان یک مسـیحی یـا اگـر میخواهد مسیحی باشد اراده و تلاش میکند که کار خوب انجام دهد: بنابراین او میتوانـد از این رنج با دست کشیدن از اراده کردن کار خوب اجتناب کند.
بنابراین ، به نظر می رسد که بقا پـس از مـرگ جسـمانی لازمۀ تأمین معنای ارزش شناختی مثبت و از این رو معنای کامـل مثبـت بـرای زنـدگی همـۀ کسانی است که روایت های زندگی آنان ، تا آنجا که در توان بشر اسـت ، بـا الگـو یـا نمونـۀ عرضــه شــده در روایــت هــای انجیــل از زنــدگی عیســی منطبــق اســت ، البتــه آنگونــه کــه کییرکگور مقتضیات چنین انطباقی را میفهمد.