چکیده:
تحلیل گران معتقدند که انقلابی دیجیتالی در صنعت خدمات مالی و بانکی در حال وقوع است. اگرچه انقلاب دیجیتالی در همه صنایع وجود دارد ولی تغییرات آن در صنعت بانکداری بسیار شدید و گسترده است. تغییراتی که گوشهای از تاثیر آن را میتوان در رشد فزاینده و سریع پدیدهای نوظهور به نام فناوریهای مالی مشاهده کرد. فناوریهای مالی به عنوان بازیگران جدید این صنعت، به روشهای سنتی و قدیمی پایبند نیستند و برای بدست آوردن سهم قابل توجهی از بازار تلاش بسیار میکنند. اگرچه در نگاه نخست، این بازیگران جدید صنعت رقیبی خطرناک برای بانکها هستند که میخواهند نقش بانکها را کم رنگ تر سازند، اما با نگاهی عمیق تر درمی یابیم که این تازه واردان میتوانند با کمک به بانکها زمینه را برای ارایه خدماتی آسان تر، سریع تر و ارزانتر فراهم آورند. در واقع اینکه بانکها به عنوان نقش آفرینان سنتی این صنعت چگونه با این تازه واردان برخورد کنند مشخص میکند که چه کسی برنده واقعی است. بانکها میتوانند روشهای تعامل مختلفی را با این پدیده نوظهور در پیش گیرند مانند سرمایه گذاری، مشارکت و غیره. این پژوهش یک کار اسنادی و کتابخانه ایی میباشد که نگارندگان در آن به دنبال بررسی فناوریهای مالی و آینده بانکداری میباشند. در تهیه و تنظیم این نوشتار از منابع علمی دقیق و معتبر از جمله پایگاههایی داده ایی داخلی استفاده شده است.
The development of the digital economy and the information space has created new demands
on the control of tax affairs and its evaluation methods. For this reason, in this article, we have
evaluated the tax administration in the field of digitalization. This article shows the nature of
risk-based approaches in carrying out control measures, highlights the key elements of the riskbased
control and supervision model of tax authorities. Digitization, especially in the tax
administration, can have a great impact on the process of taxpayers, which leads to financial
transparency in all matters and ultimately leads to the filling of tax returns automatically.