چکیده:
مقدمه در چارچوب اهداف توسعه پایدار ((Sustainable Development Goals (SDGs) ،مفهوم کیفیت مورد توجه روزافزون قرار گرفته است. هدف این مطالعه تحلیل شاخص های کیفیت در مجموعه اتاق های عمل ((Operation Theatre (OT) و بخش مراقبت های ویژه ((Intensive Care Unit (ICU) در یک بیمارستان تخصصی در شهر چنای در جنوب هند بود. روش ها داده ها به صورت گذشته نگر از ژانویه 2018 تا دسامبر 2019 در یک بیمارستان تخصصی ، شهر چنای هند جمع آوری شد. با توجه به محدودیت های موجود در حوزه مورد مطالعه، برای جمع آوری داده ها از روش سرشماری استفاده شد. در مجموع هشت شاخص کیفیت برای اتاق های عمل و نه شاخص کیفیت برای بخش مراقبت های ویژه تحلیل شد. در دوره دو ساله، حداکثر مقدار پیش فرض (یا انحراف معیار تعیین شده توسط بیمارستان) با استفاده از آزمون رتبه علامت دار ویلکاکسون محاسبه و تحلیل شد. یافته ها از بین پارامترهای مرتبط با اتاق های عمل، درصد تغییر زمان جراحی ها و درصد بازگشت برنامه ریزی نشده به اتاق های عمل بیشترین مقدار انحراف معیار را داشتند. از بین پارامترهای مرتبط با بخش مراقبت های ویژه، میزان بازگشت مجدد به بخش مراقبت های ویژه در طی 48 ساعت و میزان لوله گذاری مجدد تراشه بیشترین انحراف معیار داشتند. آزمون رتبه علامت دار ویلکاکسون این واقعیت را تایید کرد که میانگین مقادیر انحراف پارامترهای فوق از نظر آماری معنی دار نیست. نتیجه گیری اگرچه آزمون ویلکاکسون یک طرفه این واقعیت را تایید کرد که انحراف پارامترهای فوق از نظر آماری معنی دار نبوده اند، اما می توان گفت نداشتن آگاهی کارکنان از سیاست ها و رویه ها، عدم آموزش مستمر کارکنان از نظر کیفیت، نبود ارتباطات واضح و کمبود کارکنان چند دلیلی است که نشان می دهد شاخص های خاص تحلیل شده در این مطالعه بالاتر از معیار تعیین شده توسط بیمارستان است. بنابراین پرداختن به این مسایل بسیار مهم است، زیرا کیفیت در صنعت مراقبت های بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار است.
Introduction
In the context of the Sustainable Development Goals (SDGs) , the emphasis on quality is increasing. This study aims to analyze quality indicators in the main Operation Theatre (OT) complex and the Intensive Care Unit (ICU) of a tertiary care hospital in Chennai, South India.
Methods
Data were retrospectively collected from January 2018 to December 2019 at a tertiary care hospital in Chennai, India. Given the limitations of the study area, a census methodology was used for data collection. A total of eight quality indicators for the Operation Theatre and nine for the Intensive Care Unit were analyzed. During the two-year period, the maximum number of defaults (departures from the benchmark set by the hospital) was calculated and analyzed using Wilcoxon’s signed rank test..
Results
Among the parameters associated with the OT, the percentages of rescheduling surgeries and unplanned returns to the OT had the highest number of departures from the benchmark. In the ICU, the rate of return within 48 hours and the re-intubation rate exhibited the highest departures from the benchmark. The subsequent one-sided Wilcoxon’s signed rank test confirmed that the average rate of departures for these parameters was not statistically significant.
Conclusion
Although the one-sided Wilcoxon W test confirmed that the departures of the aforementioned parameters were not statistically significant, factors such as lack of awareness among staff members about policies and procedures, insufficient continuous education in terms of quality, absence of clear communication, and staff shortage might be reasons why certain indicators analyzed in this study exceeded the benchmark set by the hospital. Addressing these issues is crucial, as quality is increasingly important in the healthcare industry.