چکیده:
در قرنهای ۱۵ و ۱۶ مرسوم بود که در مناظر برفی، تعداد زیادی انسان را در حال اسکی ترسیم کنند و اینگونه مناظر بدون حضور انسان عجیب مینمود، ولی فردریش این مناظر را بدون حضور انسان ترسیم کرده است. فردریش از اولین هنرمندانی بود که مناظر زمستانی با زمینهای مرده و یخزده و پر از سکون را به وجهی که گویی تاکنون هیچ انسانی در آنها گام نگذاشته و متروک هستند، ترسیم کرده است. نقاشیهای وی بیشتر به تصویرکشی مناظر طبیعی و احساسات غمگین و تفکری مرتبط با آنها اختصاص دارد، اما در برخی از آثار وی، میتوان تاثیرات غم و تفکر درباره یکجانشینی و پایان زندگی را درک کرد. نقاشیهای دیوید فریدریش، با استفاده از ترکیب رنگهای تیره و صحنههای طبیعی پراستفاده از نورپردازی و تاثیرات نور، غالبا آرامشی متعالی و غمگین را به تصویر میکشند. این انتقال احساسی و ایجاد وضعیت تاملی در مخاطب، ممکن است نگاهی به جوانب مرگ و مفهوم زمینهای از زندگی داشته باشد. میتوان گفت که آثار دیوید فریدریش نه تنها به مرگ اشاره دارند، بلکه به طور کلی، به مفهوم زندگی و وجود انسان نیز اشاره میکنند. از اینرو، با بررسیهای نظریات فروید در قالب مرگ، به تحلیل و بررسی چند اثر برجسته از فریدریش پرداخته و دیدگاه مرگ را از نگاه او مورد بررسی قرار میدهم، اما سوال اینجاست که مرگ در بازنمایی طبیعی در آثار فریدریش یا تنها یک نمود ذهنی است؟ و اینکه چه چیزی سبب یخزدگی و مردگی را در آثار فریدریش برجسته نموده است؟ چطور این حس انتقال یافته و اصل زندگی وی چه اثری بر تابلوهای وی داشته است. این پژوهش به صورت کتابخانهای صورت گرفته و هدف از این مقاله، تجلی زندگی و مرگ در آثار هنری است.
In the 15th and 16th centuries, it was customary to draw a large number of people skiing in snowy landscapes, and such landscapes without the presence of humans seemed strange, but Friedrich has drawn these landscapes without the presence of humans. Friedrich was one of the first artists who painted winter landscapes with dead and frozen lands full of stillness as if no human had ever stepped on them and they were deserted. His paintings are mainly dedicated to depicting natural landscapes and sad feelings and thoughts related to them. Still, in some of his works, you can understand the effects of sadness and thinking about oneness and the end of life. Using a combination of dark colors and natural scenes with heavy lighting and light effects, David Friedrich’s paintings often depict a sublime and melancholy serenity. This emotional transfer and creating a reflective state in the audience may have a look at the aspects of death and the underlying concept of life. It can be said that David Friedrich’s works refer not only to death but also to the idea of life and human existence. Therefore, by examining Freud’s theories in the form of death, I will analyze and examine some prominent works of Friedrich and his view of death. Still, the question is whether death is a natural representation in Friedrich’s works or is only a mental manifestation. ? And what is the cause of freezing and death in Friedrich’s works? How was this feeling transferred, and what effect did the essence of his life have on his paintings? This research was carried out in a library, and this article’s purpose is the manifestation of life and death in works of art.