خلاصه ماشینی:
"آیا در درسهای جغرافی،تاریخ،اجتماعی و دینی نباید تغییراتی در روش تدریس و خصوصا در ارزشیابی آنها صورت گیرد؟آیا دیدن یک فیلم آموزشی مرتبط با درس یا بحث و گفتوگو در مورد موضوع درس در کلاس،به از برنامهریزان آموزشی سؤال میکنم:آیا شما به کودکی که در دبستان تحصیل میکند و برای رشد خلاقیتهایش به بازی بیشتر میپردازد تا به حفظ کردن سطور درس اجتماعی، آفرین میگویید؟نوجوانی که میخواهد جزء بهترین دانشآموزان شایسته و خوب قرار دهند،چه چیزهایی را باید از دست دهد؟ ماندگاری این مطالب در ذهن کمک بیشتری نمیکند؟آیا در قرن جدید هم دانشآموزان ما باید نیمی از وقت خود را صرف حفظ کردن نوشتههای کتابهای درسی کنند؟آیا چنانچه نحوهی ارزشیابی این دروس تغییر کند و برای مثال به جای 20 سؤال اجباری،15 سؤال اجباری و 5 سؤال اختیاری داشته باشیم،کودکان با اضطراب کمتر و بدون وسواس درس نخواهند خواند؟همچنین کودکانی که در حد عالی درس نمیخوانند رسید و با داشتن فرصتهای بیشتر در درسهای علوم و ریاضیات که پیشرفت کشورمان وابسته به آنهاست،تلاش نخواهند کرد؟ ما اولیا و مربیان به خوبی میدانیم که اکثر کودکانمان در سنین 7 تا 9 سالگی،که همان سالهای اول تا سوم دبستان است،با نمرات بالا قبول میشوند."