چکیده:
هدف از تحقیق حاضر تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و اشتراک گذاری دانش بر میزان رفتار کار نوآورانه معلمان مدارس دوره ابتدایی شهر گرگان می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی ؛ و از نظر شیوه گرد آوری اطلاعات توصیفی و از نظر نوع روش تحقیق همبستگی می باشد. جامعه آماری در این تحقیق کلیه معلمان مدارس دوره ابتدایی شهر گرگان به تعداد 1420 نفر میباشد که براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی ساده؛ تعداد 261 نفر به عنوان حجم نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع اوری اطلاعات از پرسشنامه های اشتراک گذاری دانش کیم و لی در سال 2013 ؛ رفتارکارنوآورانه کانتر در سال 1988 و فناوری اطلاعات و ارتباطات لینگ هانگ در سال 2014 استفاده و داده های حاصله توسط نرمافزارهای Smart PLS و SPSS24 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها حاکی از آن بود که میزان ضریب مسیر و ضریب آماره تی برای فناوری اطلاعات و ارتباطات به ترتیب برابر با 451 / 0 و 178 / 2 و اشتراک گذاری دانش به ترتیب برابر با 512 / 0 و 701 / 3 بدست امده است. در نتیجه میتوان بیان نمود که فناوری اطلاعات و ارتباطات و اشتراک گذاری دانش بر میزان رفتار کار نوآورانه معلمان مدارس دوره ابتدایی شهر گرگان به طور مثبت و معناداری موثراست.
The purpose of this research is the impact of information and communication technology and knowledge sharing on the innovative work behavior of elementary school teachers in Gorgan city. This research in terms of practical purpose; And in terms of the method of gathering descriptive information and in terms of the type of research method, it is correlational. The statistical population in this research is all primary school teachers in Gorgan city, numbering 1420 people, based on Cochran's formula and simple random sampling method; 261 people were selected as the statistical sample size. To collect information from Kim and Lee's knowledge sharing questionnaires in 2013; Kanter's innovative behavior in 1988 and Ling Hong's information and communication technology in 2014, the use and the resulting data were analyzed by Smart PLS and SPSS24 software. The findings indicated that the path coefficient and T-statistic coefficient for information technology and communication is equal to 0.451 and 2.178 respectively and knowledge sharing is equal to 0.512 and 3.701 respectively. As a result, it can be stated that information and communication technology and knowledge sharing have a positive and significant effect on the innovative work behavior of elementary school teachers in Gorgan city.