چکیده:
در این مقاله1،ابتدا مفاهیم و خدمات بانکداری الکترونیک مطرح میشوند و در ادامه سعی شده تا عوامل و موانع موثر در ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک در ایران شناسایی و سپس اولویتبندی گردد.بمنظور تعیین عوامل موثر در ایجاد و گسترش بانکداری الکترونیک از مطالعه تطبیقی2و برای تعیین اولویت این عوامل از تحقیقات میدانی-با استفاده از نظر متخصصین بانکداری و فناوری اطلاعات و از طریق پرسشنامه-استفاده شده است.سپس نتایج پرسشنامه با استفاده از آزمونهای آماری تحلیل شده است.
خلاصه ماشینی:
"در این مقاله1،ابتدا مفاهیم و خدمات بانکداری الکترونیک مطرح میشوند و در
ادامه سعی شده تا عوامل و موانع موثر در ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک در
گسترش بانکداری الکترونیک از مطالعه تطبیقی2و برای تعیین اولویت این عوامل از
بنابر تعریف دیگری،"بانکداری الکترونیک به ایجاد محصولات و خدمات با بهای
گروه بر روی سه حوزه از بانکداری الکترونیک متمرکز شده است.
بزرگترین مانع برای پذیرش بانکداری الکترونیک توسط مشتریان در این کشور،
فرضیه 1:عوامل فنی-تخصصی مانع ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک در
فرضیه 2:عوامل قانونی-اجتماعی مانع ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک در
فرضیه 3:عوامل مدیریتی-استراتژیک مانع ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک
فرضیه 4:عوامل اقتصادی-مالی مانع ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک در
در این تحقیق،عوامل موثر در ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک در ایران،
7-تعیین عوامل اصلی تاثیرگذار بر ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک در ایران
در این قسمت بمنظور تعیین عوامل اصلی و فرعی مؤثر در ایجاد و توسعه بانکداری
جدول 1-ابعاد عوامل فنی-انسانی به عنوان مانع ایجاد و توسعه بانکداری
جدول 2-ابعاد عوامل قانونی-اجتماعی به عنوان مانع ایجاد و توسعه بانکداری
جدول 4-ابعاد عوامل اقتصادی-مالی به عنوان مانع ایجاد و توسعه بانکداری
اگر بخواهیم در این قسمت عوامل مورد نیاز برای توسعه بانکداری الکترونیک را
در این صورت عوامل مورد نیاز برای ایجاد و توسعه بانکداری
میزان مانع بودن این عوامل بر سر راه ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک میباشد.
مانع بر سر راه ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک در نظر گرفته شوند،ولی عوامل
توسعه بانکداری الکترونیک بترتیب اهمیت عوامل مدیریتی-استراتژیک،عوامل فنی
6-توجه به تامین بسترهای حقوقی مناسب جهت توسعه بانکداری الکترونیک:"