چکیده:
برای ساخت و تحویل دادن محصولات و خدمات جدید و ابتکاری در یک سرعت روزافزون،موسسات اقتصادی تولیدی باید یک دیدگاه سیستماتیک و منظم را برای اداره کردن محرکهای نوآوری اتخاذ کند.اداره کردن پایگاه دانش موسسه اقتصادی و تبدیل سرمایه فکری به محصولات و خدمات مفید سریعا تبدیل به مهارت اجرایی و حیاتی میشود.با بخاطر سپردن این موضوع،تحقیق ما روی قبول و اتخاذ یک دیدگاه مدیریت دانش برای مدیریت نوآوری محصول متمرکز میباشد.این مقاله مفهوم مدیریت دانش را برای نوآوری محصول ارائه میدهد و یک ابزار مدیریت دانش جمعی را معرفی میکند که بویژه برای توانمند ساختن مدیریت نوآوری محصول در یک محیط تولیدی توزیع شده طراحی شده است.
خلاصه ماشینی:
"مدیریت دانش ابزاری برای نوآوری محصول نویسنده: سیامک نوری استادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران مسیح ابراهیمی دانشجوی دکتری مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران چکیده برای ساخت و تحویل دادن محصولات و خدمات جدید و ابتکاری در یک سرعت روزافزون،موسسات اقتصادی تولیدی باید یک دیدگاه سیستماتیک و منظم را برای اداره کردن محرکهای نوآوری اتخاذ کند.
مدیریت نوآوری محصول بویژه برای سرعت بخشیدن تقسیم،تسهیم و تلفیق اطلاعات و دانش مرتبط با محصول در یک محیط تولیدی پخش شده طراحی میشود.
این کار برای مدیریت مؤثر نوآوری محصول بسیار مهم و حیاتی میباشد و این موضوع در بخش زیر بطور مفصلتر مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
تحقیق و ارزیابی محیطی،تجزیه و تحلیل شکاف و تکنیکهای دیگر نظیر وضعیت نقص و عیب و تجزیه و تحلیل تاثیر (FMEA) برای سرعت بخشیدن تولید ایدهء فعالانه بکار میروند و به شناسایی فرصتهای بالقوه برای ساخت و توسعهء محصول جدید کمک میکند.
اهداف واحد اهداف با مرحلهء برنامهریزی استراتژیکی فرآیند نوآوری محصول سر و کار دارد در اینجاست که مسیر برای تلاشهای نوآوری محصول شرکت شناسایی و ارتباط داده میشود تا تمام پروژهها را بتوان با جهت استراتژیکی سازمان صفآرایی کرد.
بویژه،این واحد کارمندان را توانمند میسازد تا محیط خارجی را برای رویدادهای جدید مورد تحقیق و ارزیابی قرار دهند که دارای تاثیری روی شیوهء عملکرد فرآیند نوآوری محصول میباشد.
این مقاله یک راه حل نرمافزاری مدیریت دانش مبتنی بر گروهافزار را ارائه میدهد که بویژه برای مدیریت نوآوری محصول بطور موثر و کار آمد طراحی شده است."