خلاصه ماشینی:
"چرا که ورود اندیشه هنر مدرن در این جوامع غالبا از طریق آموزش دانشگاهی و به سرعت ممکن میگردد اما روند درک آن توسط مخاطب نیاز به پروسهای طولانی در گذر زمان دارد که طی نشده است.
نتیجه آنکه پروژههای دانشجویی در دانشگاهها بایگانی میشوند اما مخاطب عام همچنان تعریف سنتی خود از مجسمه را دارد و به دنبال مصداقهای عینی آن میگردد.
نقش این ویترینها چنان است که حتی آثار ارائه شده در آنها لطمهی شدیدی به مجسمهسازی تزئینی وارد کرده است.
این در حالی است که وضعیت این ویترینها در (به تصویر صفحه مراجعه شود) جوامع صاحب مجسمه چنان است که بخشی از فعالیت آنها در راستای مجسمهسازی هنری است که در حقیقت بوسیلهی تکثیر مجسمههای هنری در تیراژ محدود و در اندازههای کوچک همراه با شناسنامه اثر جهت ارائه به مخاطب صورت میگیرد."