خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) نقاشی وارهول سیاه شهروز نظری (به تصویر صفحه مراجعه شود) باسکیت/اندی وارهول ناسیونالیسم افراطی هنرمندان آمریکا در آثارشان از دههی 06 میلادی(بهگونهای تبلیغاتی) موجب شده شده است بسیاری بپندارند هنر پاپ ریشه در فرهنگ عامیاه و عوامانهی آمریکا دارد و صورتیکه پیشتر از آنان،انگلستان،ایتالیا و آلمان به تجربیات بنیادی خود در ساخت تصاویر مردمپسند روی آورده بودن.
تجربهی حیات سنت فیگوراتیو،بازگشت ارزشهای فخیم و اشرافیت موزهای به آثار هنری،توجه به مخاطب شخصی و مالکیت فردی،هنر را بار دیگر از خیابانها و از میان مردم به درون سالنها و گالریها کشید؛جنبشهای موزهگریز میروند به بخشی از هنر قرن بیستم مبدل شوند(و صد البته بایگانی شوند)هنرمندان معاصر از اینکه آثارشان کنار براک،شاگال، ترنر،بروگل و تیسن قرار گیرد احساس تفاخر میکنند."