خلاصه ماشینی:
همچنین،این یافته که بین معدل تحصیلی این دانشآموزان و دانشآموزان شاهد مدارس شاهد و دانشآموزان واجد پدر مدارس عادی تفاوت معنیداری وجود ندارد،با فرضیههای شماره 1،4 و 5 این تحقیق مبنی بر اینکه این دانشآموزان از نظر عملکرد تحصیلی ضعیفتر از سه گروه دیگر جامعه تحقیق هستند،انطباق دارد(به نتایج تحقیق استتلر،1959 مراجعه شود).
جدول شماره 1 میانگین و انحراف معیار سن آزمودنیها (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شماره 2 میانگین و انحراف معیا معدلهای تحصیلی (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شماره 3 خلاصه نتایج تحلیل واریانس عاملی مربوط به عملکرد تحصیلی (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شماره 4 خلاصه نتایج آزمونهای توکی مربوط به تحلیل واریانس عاملی عملکرد تحصیلی گروههای مختلف (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شماره 5 ضریب همبستگی بین معدل پایههای مختلف تحصیلی و طول مدت شهادت یا فوت پدر در دانشآموزان شاهد مدارس شاهد و فاقد پدر مدارس عادی (به تصویر صفحه مراجعه شود) نمودار شماره 1 نمودار ستونی میانگین معدل پایههای تحصیلی گروههای مختلف (به تصویر صفحه مراجعه شود) پانویسها (1)- Bowlby (2)- Meerloo (3)- Sullivan (4)- Crescimbein (5)- Parish (6)- Taylor (7)- Hetherington (8)- Parke (9)- Stetler (10)- Sutherland (11)- Chapman (12)- Oshman (13)- Manosewits (14)- Dostal (15)- Santrock (16)- Blanchard (17)- Biller (18)- Bain (19)- Boersma (20)- Gregory (21)- Smith (22)- Nelsen (23)- Mccubbin (24)- Collins (25)- Herzog (26)- Cortes (27)- Fleming (28)- Sudia (29)-هدف از این شرط که دانشآموزان غیرشاهد از کلاس اول تا مقاطع کنونی را در مدارس شاهد درس خوانده باشند این بود که تأثیر متغیر مدارس شاهد را که دربرگیرنده امکانات ویژهای نسبت به مدارس عادی میباشند،در مقایسه با دانشآموزان واجد پدر مدارس عادی مورد بررسی قرار گیرد.