خلاصه ماشینی:
"شاید احتمالا آموزگار وقتی آنها را مشغول چنین کارهایی دید،سرزنششان کند و به آنها بگوید که در کلاس ریاضی باید به فکر ریاضی بود،نه چیز دیگر!لیکن میدانیم که این طرحها در مسایل ریاضی بیشماری به کار گرفته میشود و روش بسیار جالبی برای درک مفاهیم مقدماتی در موضوعاتی نظیر نظریهء بازیها،نظریهء مجموعهها،تقارن،...
در اینجا چندین نمونه مسئله،سرگرمی و بازی آوردهایم که معمولا بچهها آنها را تکلیف نمینامند؛بعضی از این بازیها(برای مثال بازی هدفیابی)میتواند در تقویت درک مفاهیم دروس به دانشآموز کمک کند.
*روش بازی 1)هر بازیکن ابتدا یک دایره بزرگ دور چهار دایره(نقطه) توخالی روی صفحهء خود رسم میکند و آن را هدف مینامد.
» برای مشخص کردن دایرهها و پیدا کردن جای آنها مجید چنین عمل میکند: اگر لیلا بخواهد برنده شود،چه جفت اعدادی را باید نام ببرد که داخل این هدف قرار گیرند؟حسن باید جفت اعداد: (2 و3)،(1 و 2) (2 و 3)،(1 و 3)را نام ببرد."