خلاصه ماشینی:
این کمیسیونهای هفتگانه،عبارت بودند از: کمیسیون 1:تعلیم و تربیت در قرن بیستویکم کمیسیون 2:حقوق کودک و رشد شخصیت وی کمیسیون 3:وسایل علمی کمکآموزشی کمیسیون 4:نظریهء کمینوس در تعلیم و تربیت و میراث فرهنگی کودکان پیشدبستانی کمیسیون:5:نظریات کمینوس در اهمیت آموزش زبان و ادبیات کمیسیون 6:نظریات کمینوس بهعنوان یک انسانگرای محض(نظریات فلسفی) کمیسیون 7:کمینوس بهعنوان یک جهانبین الهی(نظریات مذهبی) هرروز کنگره ساعت 9 صبح با یک یا دو سخنرانی عمومی در سالن اجتماعات که تا ساعت 30/10 دقیقه طول میکشید آغاز میشد و از ساعت 00/11 با کار کمیسیونها،ادامه پیدا میکرد.
-لزوم پرورش شخصیت کودکان در تعلیم و تربیت -تعلیم و تربیت کودکان در قرن حاضر -روشها و فنون تدریس به دانشجویان دانشگاه -تشخیص کودکان سرآمد پیش از دبستان -نقش فرهنگ بهعنوان یک انگیزه پرقدرت در زندگی انسان -عقاید کمینوس در تربیت معلمان آینده -بررسی مشکلات و مسائل تعلیم و تربیت -نظم و انضباط در دنیای نامشخص -مسائل مربوط به تغییر سیستم تعلیم و تربیت در شرایط تغییرات سیاسی-اقتصادی کشورها بهخصوص در کشورهای اروپای شرقی -مسائل و مشکلات کودکان سرآمد تا سطح کلاس چهارم دبستان -از کمینوس به دیویی و بالعکس(فلسفهء تحولات تعلیم و تربیت در قرن بیستویکم) و دهها مقالهء دیگر که بعضی از آنها هماکنون به زبان انگلیسی در اختیار اینجانب است و بقیهء آنها بهزودی خواهد رسید و جهت ترجمه و استفاده در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
افکار تربیتی ژان آموس کمینوس کمینوس در طول تحصیلاتش در"هربورن"با تئوری فن تعلیم آلمانی آشنا شد و توسط آن علم و اطلاعاتش را گسترش داده بعدا از آنها برای کارهای تعلیماتیاش و روش آموزش زبانها استفاده کرد.