خلاصه ماشینی:
Louis Cohen and Michael Holliday تدوین کتاب مؤلفان از بکارگیری مفاهیم و نمادهای دشوار آمار خودداری کردهاند،بر این اساس بهرهگیری از این کتاب،حتی برای آنها که با ریاضیات مقدماتی در سطح مقطع راهنمایی هم آشنا باشند امکانپذیر است.
لذا کتاب"آمار در علوم تربیتی و تربیت بدنی"میتواند برای دانشجویان رشتههای علوم تربیتی و تربیت بدنی،معلمان و کلیه کسانیکه بهنحوی با پژوهش سروکار دارند، راهنمای خوبی باشد.
مفاهیم آماری این کتاب بیشترین کاربر را در علوم تربیتی و تربیت بدنی دارد.
الف-دادن آگاهی کافی به دانشجویان درباره اصول و روشهای آماری،بهنحوی که قادر باشند یافتههای پژوهش آزمایشی در زمینه علوم اجتماعی،علوم رفتاری و علوم تربیتی را مطالعه نموده و بفهمند.
مفاهیم اندازهگیری-طبقهبندی دادهها-نمایش دادهها-اندازهگیری شا؟؟؟ پیشرفت-اندازهگیری تغییرات پیشرفت-اندازهگیری پیشرفت نسبی-اندازهگیری؟؟؟ آمار استنباطی-انتخاب آزمون آماری مناسب-هشت پیوست کتابشناسی-واژهنامه انگلیسی به فارسی و واژهنامه فارسی به انگلیسی بعلاوه کتاب مذکور از 97 جدول و تعدادی نموار نیز بهره گرفته است.