خلاصه ماشینی:
") استدلال جهانی شدن فرهنگی دراساس این است، که امروزه به واسطه رسانهها و جریان مهاجرت انسانها و توریسم و ظهور«فرهنگهای سوم» کارکنان نهادهای اقتصادی و سیاسی جهانی، جریانهای فرهنگی فزایندهای در سراسر جهان به وجود آمده است.
اما حتی بدون وجود چنین آگاهی جهانی نیز این جریانها بر چگونگی زندگی ما در محل خودمان نسبت به دیگران و نیز بر نگرشمان نسبت به انسانهای دیگری که از طریق رسانههای جمعی نزد ما میآیند، تأثیر میگذارند.
از منظر جهانی شدن فرهنگی، سیستمهای ارتباطی ماهوارهای، عقاید جدید را وارد مرزها میکنند، سانسور را مشکل میسازند و سیستمهای خبرپراکنی ملی را که بیهوده عهدهدار کمک به حفظ انسجام ملیاند، مواجه با تهدید میکنند پست مدرنیسم پست مدرنیسم اکنون یک جنبش فکری در غرب است و همه ابعاد زندگی روزمره را از برنامههای تلویزیون گرفته تا طرز لباس پوشیدن، موسیقی و...
این فرهنگ به معنی اندیشیدن در مورد این وضعیت نیز هست که ارزشهای فرهنگی غرب اکنون به تنها شیوه نگاه به جهان در بین بسیاری از دیدگاهها (حتی گاهی اوقات بین دیدگاههای متعارض) تبدیل شده است.
از آنجا که فرهنگ رسانهای و مصرفی غرب، پست مدرن است و دربردارنده کالایی شدن همه جنبههای زندگی است و در آن مصرف روش اصلی اظهار وجود است و اعتقادات و ارزشهای سنتی با نوآوریهای مداوم در تولید و بازاریابی کالاها فرو میپاشند."