خلاصه ماشینی:
"مولفان کتاب،این موضوع را روشن میکنند که آنها به مسائل محدود تربیتی کودکی که هوش کمتری دارد،میپردازند و نه به آن سرخوشی که ممکن است گاهی از اوقات موجب شود هریک از ما زا مدرسه بگریزیم؛کتاب به مسأله رواننژدی حالتی هراس میپردازد که این حالت بیشتر در نیاز مستمر گذار از خانه به فضای مدرسه-که از لحاظ اجتماعی منسجمتر و الزامآورتر است -بروز میکند.
توضیح این نکته ضروری است که مسائل مورد بحث در این کتاب تا اندازهای به جوامع غربی مربوط است و شیوه برخورد با آن با مسائل نیز از فرهنگ غرب در زمینه روانشناسی نشأت میگیرد ولی از آنجا که إبیعت آدمی در همه جا یکسان است و تنها محیط و آموزش است که به آن شکل مطلوب میبخشد،بررسی علل مدرسه گریزی،هراس و روگردانی از مدرسه برای کل جامعه بشری حائز اهمیت است و از اینرو ترجمهء این اثر برای استفاده مسئولانی که با کودکان نابهنجار سروکار دارند،مفید است."