Skip to main content
فهرست مقالات

عرضه و تقاضا در نرم افزارهای اسلامی

نویسنده:

(6 صفحه - از 28 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، نرم‌افزار، اسلامی، نمایشگاه اطلاع‌رسانی علوم اسلامی، فرهنگ فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید کنندگان نرم‌افزارهای علوم اسلامی، مشکلات تولید کنندگان نرم‌افزارهای اسلامی، فرهنگی، ICT، تولید کنندگان نرم‌افزار

مشکلات و چالش‌های مراکز علمی ـ فرهنگی می‌تواند آثار سوئی را به دنبال داشته باشد و در بلند مدت، فقر اطلاعاتی و رکود جنبش نرم‌افزاری، و در کوتاه مدت، رکود علمی و فرهنگی عموم جامعه و بحران‌های اقتصادی و سیاسی بر علیه دین را به ارمغان آورد.بی‌توجهی به فرهنگ فناوری اطلاعات و ارتباطات، کندی و یا توقف در توسعه ICT را به بار می‌آورد و با توجه به نوع جدید رویارویی در عرصه بین المللی، رشد سریع کمی و کیفی تبادل اطلاعات و نیز حضور قوی و چشمگیر معاندان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و انقلاب اسلامی در عرصه ICT باعث می‌شود که زبان ما غیر قابل فهم و غیر قابل پذیرش‌تر شود.در این مقاله، تلاش شده است که چالش‌های مراکز علمی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای عملی آن، پیش روی مسئولان امر قرار داده شود تا قبل از طرد شدن از دنیای اطلاعات، اقدامی شایسته در جهت رفع این چالش‌ها صورت پذیرد.

خلاصه ماشینی:

"سخن اولآیا تاکنون به قیمت نرم‌افزار علوم اسلامی توجهی کرده‌اید؟هنگامی که در حاشیه نمایشگاه‌های اطلاع‌رسانی و در لابه‌لای مقالات و نوشته‌های مطبوعاتی درباره جایگاه نرم‌افزارها در کشور به بررسی می‌پردازیم، با اعتراضاتی همچون: گرانی نرم‌افزارها، عدم توان خرید عمومی، کارآیی اندک و گرافیک پایین محصولات و نیز رواج نرم‌افزارهای مبتذل به صورت ارزان و جذاب مواجه می‌شویم. 3. راهکار دیگر آن است که در حاشیه ایجاد نظام واحد، به هماهنگی میان مراکز علمی ـ فرهنگی بپردازند و با انجام کار گروهی و پژوهش جمعی در بخش اطلاع‌رسانی علوم اسلامی، نیاز جامعه را بر آورده نمایند و با ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مشترک و برگزاری نمایشگاه‌های اطلاع‌رسانی، زمینه آشنایی پژوهشگران را با جدیدترین دستاوردهای فناوری اطلاعات به وجود آورند و از انجام کارهای تکراری و موازی در حوزه اطلاع‌رسانی علوم اسلامی، جلوگیری نمایند و به تبیین جایگاه مراکز اطلاع‌رسانی علوم اسلامی در توسعه فرهنگ دینی بپردازند و این گونه، با ایجاد رقابتی سالم، بر ضعف‌ها و ناکار آمد بودن وضعیت فعلی فائق آمده و با رویکردی دیگر، امید و پویایی را در صنعت ICT کشور زنده نگه دارند. 5. با استفاده از تبلیغات وسیع و ساخت نمایه‌هایی از محصولات و محتویات نرم‌افزارها، توزیع رایگان نرم‌افزارهای نمایه و تبلیغاتی، معرفی برنامه‌ها از طریق پایگاه‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی همچون رسانه‌های گروهی و صدا و سیما، پژوهشگران و تأثیرگذاران علمی و فرهنگی و همچنین عموم مردم را با روشهای نوین تحقق و پژوهش آشنا نمایند و در صدد ترویج و عمومی کردن فرهنگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور باشند و از این طریق، برخی از چالش‌های صنعت ICT را در سطح عمومی مرتفع نمایند."

صفحه:
از 28 تا 33