خلاصه ماشینی:
"مسلما تحلیل و بررسی این روشها میتواند برای انتخاب روش متناسب با شرایط و موقعیت ایران مفید واقع شود تا از این طریق، امکانات،بودجه و نیروی انسانی موجود به (به تصویر صفحه مراجعه شود) بهترین وجه در پیشبرد اهداف آموزشی بزرگسالان بکار گرفته شود.
انسان نیستند،آنچنانکه علوم تجربی مأمورند؟ و اگر یکسان است،چرا رابطهء این دو دسته علم،محدود به جهتدهی یکی نسبت به دیگری گردیده است؟اگر هر دو«علم»هستند یعنی در پی کشف واقعیت در عرصههای مربوط به خود میباشند،در این صورت آیا خود علوم انسانی به جهتگیری نیازی ندارند؟ آیا علم از آن نظر که علم است میتواند با تعیین معیارها و ارزشها سروکار داشته باشد؟ از طرفی همین ابهام مربوط به علوم انسانی در مورد علوم انسانی اسلامی نیز محسوس است،آیا علوم انسانی اسلامی همان اصول عقاید اسلامی است که در این کتاب- با توجه به مسائل نسل حاضر-بیان شده است؟آیا آنچه اسلام در باب ماهیت انسان (مسؤولیت درونی و..."