خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل(2) به کمک برنامهء لوگو،دانشآموز در ریاضیات و هندسه گامهایی برمیدارد و با مشاهدهء حرکت لاکپشت روی صفحه،کامپیوتر، که با اطلاعات داده شده اشکال موردنظر را به دست میآورد، اطلاعات جامعتری در مورد طول،زاویه و جهت کسب میکند.
در مورد ارتباط اشکال فضایی با مربع،مثلث،مستطیل و دایره و یالها و زاویهها گفتگو کنید و توضیح دهید که هر شکل از قسمت درونی و قسمت بیرونی تشکیل شده است.
) کدام مدل به راحتی میغلتد؟کدامیک نمیغلتد؟کدامیک وقتی تکان داده میشود،میلغزد؟کدامیک وقتی که روی میز از هر طرف گذاشته میشود،میغلتد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل(6) فعالیتهای اضافی با دانشآموزان در محوطه مدرسه قدم بزنید و از آنان بخواهید اشکال فضایی و مسطحه را تعیین کنند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) الف)قسمتهای منشور مکعب مستطیل ب)قسمتهای منشور قائم مثلث القاعده (به تصویر صفحه مراجعه شود) قسمتهای یک هرم پنج ضلعی برای تجزیه و تحلیل اشکال فضایی در کلاس میتوانید از مدلهای پلاستیکی مانند منشورهای شکل 7 و هرم شکل 8 استفاده کنید.
اشکال فضایی یا چند وجهیها فضا را به سه مجموعه نقطه تقسیم میکند:مجموعه نقاطی که قسمتی از خود شکل است،مجموعه نقاطی که در داخل شکل محصور شده است و مجموعه نقاطی که خارج از شکل قرار دارد.
اسامی اجسام افلاطونی را بنویسید و از دانشآموزان بخواهید هر جسم را روی نام آن قرار دهند (نام چند وجهی از ترکیب دو کلمه یونانی Poly بهمعنای بسیار یا تعداد و از hedron بهمعنای وجه یا شکل بسته تشکیل شده است).
(به تصویر صفحه مراجعه شود) چند برگ کاغذ به دانشآموزان بدهید و از آنان بخواهید گستردهء مکعب را به 5 صورت بهدست آوردند(مکعب 7 نوع گسترده دارد)."