خلاصه ماشینی:
"مع ذالک در تمام این کشورها نخست راه حلهای دیگر،مانند استقرار موقت در خارج از محیط خانواده،باقی ماندن کودک در محیط خانه و تحت نظر داشتن او از دور و اقدامات شدید و جدی اجتماعی در مورد خانواده برای بازگشت مجدد کودک مورد بررسی قرار میگیرد.
او با این سلاح و بدون هر گونه برخورد انتقادی مخرب،میتواند همکاران خود و نیز برخی از والدین را از نتیجهء واکنشها و اعمالشان در مورد کودک آگاه سازد و به آنها کمک کند رفتار خود را تعدیل سازند.
اینگونه مداخلات روانشناختی،که عاری از آزمونهای خاص و برچسب زدنهای متداول است، بر محور روانشناسی گروهها قرار دارد و تأثیر آن بر مدرسه و آموزگاران این است که خود آنها به محض بروز مشکل قادر به مقابله با آن خواهند بود.
سؤال این است که آیا عمل خلاف،ترجمان ناسازگاریی است که از قبل وجود داشته یا صرفا بازتاب تنشهایی است که لازمهء قوانین رشد است؟ خلافکاران غالبا کودکانی هستند که به طور عادی پرورش یافتهاند و اعمال آنها از طریق انتقال صورت گرفته است.
گفتگو با جوانان دربارهء نابهنجاریها، محرومیتها،و سایر مصایبی که با آن دست به گریبان هستند و جامعه نیز متقابلا از آن رنج میبرد،همچنین کمک به آنها برای درک بهتر دلایل این نابسامانیها و راههای درمان آن بسیار مهم است.
این مدرسه است که باید از همان ابتدا به خدمات آموزشی و تربیتی برای اصلاح و تعدیل زندگی خانوادگی و ارائه دهندهء سرگرمیهای سازنده برای کودکان و نوجوانان مجهز باشد."