خلاصه ماشینی:
"این ضعف از ابعاد مختلف قابل بررسی است و منشأ آن علل متفاوتی دارد،از جمله: 1-عدهای از دبیران عربی در رشتهء زبان عرب تحصیل نکردهاند و به همین دلیل تسلط کافی بر مادهای که تدریس میکنند ندارند(هرچند استثناهایی هم وجود دارند)و خیلی زود ناتوانی علمی آنها برای دانشآموزان روشن میشود و اعتماد دانشآموزان را از دست میدهند.
2-عدهای دیگر اصولا بهعنوان افرادی برای تدریس زبان عربی تربیت نشدهاند و به همین دلیل با روشها و الگوهای تدریس بیگانهاند از اینرو تدریس آنها متکی بر شناخت اهداف اصلی و فرعی کتابهای عربی نیست.
اما برگزاری این قبیل همایشها را باید به فال نیک گرفت؛زیرا عرصهای است برای انتقال تجارب معلمان علاقهمند به همکاران خود.
امید است تمام دبیران محترم عربی در این قبیل همایشها فعالانه شرکت کرده و ضمن انتقال تجارب ارزندهء خود به دیگران،از تجارب و خلاقیتهای همکاران خویش در ارائه روشهای تدریس مطلوب بهرهمند شوند و از این رهگذر کاستیها و ضعفهای روش تدریس خویش را کشف و اصلاح نمایند."