خلاصه ماشینی:
"ضرورت آموختن دکتر صغری ابراهیمی قوام/دانشگاه علامه طباطبایی چه شد که من نخالهی کلاس شدم؟ شناخت دلایل مشکلات شاگردان اشاره:رفتار غیر قابل قبول شاگرد در کلاس،نباید مشکلی انگاشته شود که صرفا ناشی از خود اوست؛حتی اگر این رفتار بهطور مکرر از او سر بزند.
این امر سبب میشود زمانی که معلم از مفاهیم انتزاعی استفاده میکند،تعداد از شاگردان سخنان معلم را درک کنند و گروهی دیگر،به درک گفتههای او نایل نگردند و همین امر برای کنترل شاگردان مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.
پیشنهادهایی برای در حفظ و کنترل کلاس درس معلم باید جو کلاس را به گونهای مطلوب کند که هم خود او به کار بپردازد و هم دانشآموزان از حضور در چنین کلاسی احساس خستگی نکنند و قادر به یادگیری باشند.
مدرسه نیز به جای اتلاف بیهودهی وقت و گرفتار شدن در کنترل اوضاع،به معلمان کمک میکند با دقت بیشتری به وظیفهای که به عهده دارند بپردازند،از اوضاع جاری کلاس تصویر دقیقتری داشته باشند و از لیاقت و توانایی خویش تصویر مثبتتری به دست آورند."