خلاصه ماشینی:
"مقالات شماره آینده برنامهریزی کسب و کار چگونه بازاریابی را برنامهریزی کنیم؟ سازمانها در یک محیط پیچیده و سریعا در حال تغییر فعالیت میکنند و مدیران باید روشهایی را برای تعامل با محیطشان بیابند.
برنامهریزی بازار،صرفا یک فرآیند مدیریتی برای پرداختن به ابهامات محیطی است.
در یک محیط رقابتی کسب و کار،دستیابی به اکثر منابع موجود و در عین حال پایین نگاه داشتن هزینهها،یک عامل کلیدی در موفقیت کسب و کار و در غیر این صورت شکست آن است.
نگارش طرح کسب و کار میتواند به شکلهای مختلفی صورت گیرد اما آنچه که در میان همهء آنها مشترک است،اهمیت اعلام پیام مناسب به مخاطبان مناسب با روشی مناسب و در زمان مناسب است.
در زمانی که ارتباطات کسب و کار بهطور فزایندهای به صورت الکترونیک صورت میگیرند مهم است که عقاید و ایدهها به شکلی روشن و جامع منتقل شوند."