خلاصه ماشینی:
به دلیل مشکلات بسیار و سختی کار،در گذشته کمتر از انیمیشن در تبلیغات تلویزیونی، استفاده میشد و اگر هم مورد استفاده قرار میگرفت دوبعدی بود و بیشتر به مسائل حاشیهای استوریبرد میپرداخت تا موضوع اصلی یا کلاس موردنظر.
اصولا انیمیشن در مواردی که فیلم زنده توانایی انجام آن را ندارد،کاربرد پیدا میکند و وقتی میتوان با تهیه یک فیلم رئال و با استفاده از موضوع و افکت مناسب به نتیجهی دلخواه رسید،نباید صرفا به پیروی از آگهیهای تبلیغاتی تلویزیونی که کارشان معرفی کالاهاست و بین بچهها طرفدار دارند،سفارش ساخت داد و این مهم،به عهدهی شرکتهای تبلیغاتی و روابطعمومیهای سازمانهای مربوطه است که با استفاده از نظر کارشناسان و روانشناسان،در قبل و بعد از پخش آگهی،از میزان تاثیرگذاری آن، مطمئن شوند وگرنه صرف اینهمه مخارج سنگین باعث میشود که فقط انیمیشنهای بسیار زیبایی را از تلویزیون شاهد باشیم،بدون اینکه به هدف برسیم.