Skip to main content
فهرست مقالات

ارزیابی کودکان خردسال

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 26 تا 30)

کلید واژه های ماشینی : کودک ، ارزیابی ، اطلاعات ، مربی ، ارزیابی کودکان خردسال ، مربیان ، ارزیابی کار و رفتار کودک ، رفتار ، مهد کودک ، احتمال

خلاصه ماشینی:

"در چنین تصمیم‌گیریهایی، مربیان از اطلاعات بدست آمدهء خود،از تماس روزانهء آنها با هر کودک،تجربه کار با کودکان بطور اعم و دانش خود از مباحث‌ تئوری مربوط به تعلیم و تربیت و پرورش‌ کودک استفاده می‌کنند. زمانی که‌ فرد بزرگسالی کودکی را مشاهده می‌کند که‌ می‌خواهد تعادل خود را بر روی برجی که‌ از بلوکهایی ساخته،حفظ کند،احتمال دارد چنین ارزیابی‌ای داشته باشد که کودک در حال پرورش مهارت‌های فیزیکی خود،و همچنین افزایش دانش خود از جهان بیرون‌ می‌باشد. ارزیابی روندی است که نیاز به‌ شناسایی،و تفکر مربی از تجربیاتی است‌ که کودک داشته و همچنین مرحله‌ای از یادگیریست که او بدان دست یافته است،تا اینکه بتواند او را در مورد چگونگی‌ پیشرفت کودک کمک کند. بطور کلی،دو نوع ارزیابی فردی را می‌توان‌ مشخص کرد: 1-ارزیابی«سازنده» (Formative) :که‌ مربوط به جمع‌آوری اطلاعات برپایه‌ اعمالی است که برای ارتقا و پیشرفت کودک‌ اتخاذ می‌شود. این شاید ادعای درستی باشد که‌ کودکان گاه گاهی نیاز به کناره‌گیری از محرک محیطی دارند و اینکه فعالیتهای‌ تکراری،آنها را در انجام این عمل یاری‌ می‌دهند،اما اگر کودکی زمان قابل‌ ملاحظه‌ای را،به تکرار نمونه‌های حرکتی‌ مقدماتی،پس از مدت زمانی طولانی که آن‌ را فراگرفته،اختصاص می‌دهد،احتمال‌ دارد استنباط شود که بازی او از کیفیت‌ پایینی برخوردار است. اگرچه نظر«اسمیت» (Smith 1977) این است که بیشتر این مطالعات نتوانسته‌اند تاثیر بازی تخیلی،در بالا بردن قدرت ابراز وجود و تکلم کودک را نشان دهند و به نظر می‌رسد هرگونه ادعایی در مورد وجود «همانندسازی»خود لزوما بیان‌کنندهء آن‌ است که نوع بازی مورد بحث از کیفیت‌ بالایی برخوردار بوده و نیاز به توجه قابل‌ ملاحظه‌ای دارد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.