چکیده:
اطلاعات جدید و دقیق،عملکرد شرکتهای بیمه و روند برنامهریزی و اتخاذ تصمیمات را کند کرده است.مطالعات انجام شده نشاندهنده جزئینگری در برنامهریزی فعالیتهای انفورماتیکی و انجام پروژهها برای رفع مشکلات حاد مقطعی بوده به طوری که مسیر آتی پروژه برای تکمیل یکدیگر و نحوه رسیدن به کلیتی که در خدمت اهداف استراتژیک شرکت قرار گیرد مشخص نشده است.این امر موجب تداخل پروژهها،دوباره کاریهای عملیاتی و نهایتا کاهش کارایی کارکنان شده است.لذا محقق با انتخاب موضوع تحقیق خود مبنی بر تأثیر اتوماسیون بر افزایش عملکرد کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران استان همدان میخواهد در عمل میزان این تأثیر را اندازهگیری نماید.برای تحلیل دادههای حاصل و برای پی بردن به تأثیر یا عدم تأثیر متغیرهای مستقل متغیر وابسته،از آزمون کای مربع(آزمون استقلال دو متغیر)استفاده شده است و نتایج حاصل نشان میدهد که تمامی فرضیهها به تأیید میرسند. نظام اداری کشور در پیشرفت جامعه نقشص مهم و قابل توجهی دارد،بنابراین ضروری به نظر میرسد که در اجرای وظایف و مسئولیتهای خطیر خود،برخوردار از ویژگیهایی همچون سرعت،دقت و صحت عمل در کار باشد،به طوری که با بهرهگیری بهتر و بیشتر از وقت و منابع،قابلیت و توانایی بیشتر و بهتری از خود در جهت اهداف سازمان نشان دهد.مطالعات نشان میدهد که نظام اداری در ایران با داشتن پیشینه تاریخی خاص،از موقعیت و شرایط مناسب و مطلوبی برخوردار نبوده و حتی با وقوع انقلاب اسلامی و ایجاد تحولات سیاسی و احتماعی،هنوز هم درگیر مسائل و مشکلات پیچیده اداری خاص خود است. دستی یا نیمه مکانیزه بودن بسیاری از عملیات بیمهای که با تنوع نیز همراه است باعث تحمیل فشار و خستگی فراوان به کارکنان و هم موجب اتلاف وقت بیمهگذاران و زیاندیدگان شده است.کندی عملیات در ارائه خدمات روزانه شرکتهای بیمه علاوه بر اثر نامطلوب بر جذب بیمهگذاران موجب کاهش ارائه خدمات به مراجعان و تشدید مشکلات شده و عدم دسترسی به موقع و سریع مدیران عالی به
خلاصه ماشینی:
"بررسی تأثیر اتوماسیون بر عملکرد کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران استان همدان1 گردآوری و تألیف:محمد شیری2 چکیده نظام اداری کشور در پیشرفت جامعه نقشص مهم و قابل توجهی دارد،بنابراین ضروری به نظر میرسد که در اجرای وظایف و مسئولیتهای خطیر خود،برخوردار از ویژگیهایی همچون سرعت،دقت و صحت عمل در کار باشد،به طوری که با بهرهگیری بهتر و بیشتر از وقت و منابع،قابلیت و توانایی بیشتر و بهتری از خود در جهت اهداف سازمان نشان دهد.
7. صحت و دقت و به موقع بودن اطلاعات از عواملی هستند که منجر به افزایش کیفیت اطلاعات و در نتیجه بالا رفتن کیفیت بازده کاری کارمندان اداری میشود و مدیران در نتیجه سرعت،صحت و دقت در عملیات،دسترسی سریع به آمار و اطلاعات و ایجاد وحدت رویه در انجام امور اطلاعات مناسب و مربوط را به سرعت دریافت کرده و میتوانند از کلیه مشخصهها و استراتژیها برای حل مشکلات و بهبود در تصمیمگیریهای مدیریتی استفاده نمایند همچنین اتوماسیون با تهیه اطلاعات دقیق و به موقع میتواند مدیران را در طرحریزی،کنترل و سازماندهی،هدایت و رهبری کمک کند.
نمودار پیشنهادی اجرای اتوماسیون از کلیه مطالعات و نظرسنجیها،همچنین نتایجی استخراج پرسشنامهها و نتایج به دست آمده از تحقیق و مقایسه عملکرد کارکنان قبل و بعد از اتوماسیون از طریق مراجعه به سازمان مورد مطالعه و با توجه به اسناد و مدارک موجود سازمانی و مقایسه اموری که به صورت دستی و غیر مکانیزه انجام میشود با اموری که به صورت مکانیزه انجام میگیرد،مدل ذیل جهت اجرای اتوماسیون در شرکت سهامی بیمه ایران ارائه میشود."