خلاصه ماشینی:
"البته محقق در پژهشهایی که در سالهای اخیر (خصوصا در مورد رضامندی)داشته است براین باور است که متغیر«رضایت از زندگی»از مهمترین مؤلفهها در احساس ارضای نیازها و جلوگیری از احساس محرومیت و در نتیجه جلوگیری از گرایش به آسیبهای اجتماعی میباشد و به همین ترتیب این متغیر نیز به عنوان یکی از متغیرهای مستقل(یا تأثیرگذار)در این تحقیق انتخاب شده است.
در نتیجه رابطه بین این متغیرها که تغییراتشان ناشی از عواملی است که بیرون از مدل واقع شدهاند،بدون تحلیلی علی باقی میماند اما ضرایب دوگانه یا همبستگی آنها در مدل مشخص است که نشان از مقدار شدت وابستگی این متغیرها به یکدیگر میباشد و به لحاظ آماری نیز نشان میدهد متغیرها با توجه به ضرایب همبستگی و روایی که با همدیگر داشتهاند در کنار یکدیگر به عنوان متغیر مستقل بیان شدهاند و انتخاب متغیرها به صورت موزاییکوار نمیباشد که با همدیگر تعامل نداشته باشند ولی در کنار یکدیگر باشند،بلکه بین این متغیرها همبستگی وجود دارد.
همانطور که در تحقیق حاضر مشخص شد میزان آسیبهای اجتماعی در بین پسران بیشتر از دختران است و از طرف دیگر پسران بیشتر از دختران اوقات فراغت خود را در بیرون از منزل میگذرانند،پس اگر خانواده در مرحله اول درست عمل نکند،جامعه و محیط نیز درست عمل نمیکند و بر طبق نظریه یادگیری اجتماعی(پیوند افتراقی)محیطهای نامناسب اجتماعی(با توجه به کمبود فضاهای و فعالیتهای فرهنگی و آموزشی)جوانان را به سوی مسایل غیراخلاقی جهت پر کردن اوقات فراغت خود سوق میدهد."