خلاصه ماشینی:
"برای مثال اینکه: -اگر کامپیوتر خراب شد با چه کسی باید تمام برقرار کنم؟ -اگر درست نشد به چه کسی گزارش بدهم؟ مشکلات متعددی که ایشان در سه تا چهار سال اولیه فعالیت خود با آنها دست و پنجه نرم کرده بود عمدتا زمان کاری زیادی را به هدر میداد.
د)دامهای زمان را صحیح شناسایی کنید: -تلفنهای طولانی مدت -مراجعین(غیر اداری) -جلسات مکرر و پیدرپی -معوق گذاشتن وظایف سنگین -عدم توانایی در نه گفتن -وابسته نبودن به اهداف شخصی -اولویتبندی ضعیف -فشار ضرب الاجلها -ارتباطات و اطلاعات نامناسب -عدم تفویض اختیارات -کمبود انضباط -بالانس نکردن فعالیتهای روزمره همه اینها مواردی میباشد که قطعا در شکست شما در اجرای مدیریت زمان مؤثر میباشند،لیکن با شناخت صحیح فرصتها میتوان زمان مؤثر میباشند،لیکن با شناخت صحیح فرصتها میتوان دامها را شناخت و آنها را خنثی کرد تا بتوانید مدیریت زمان را در برنامههایتان پایهگذاری کنید."