خلاصه ماشینی:
"این کمیتهها عموما متشکل از پژوهشگران با تجربه است که تمام طرحهای پیشنهادی را به دقت مطالعه میکنند و به معتبرترین آنها بودجهی لازم را برای انجام پژوهش تخصیص میدهند و انتظار دارند که در پایان هر فصل پژوهشی، گزارشهای مفصل مقدماتی و گزارش نهایی پژوهش(در مدت زمانی بین 3 تا 5 سال)به چاپ دربیاید.
در چارچوب اداری سازمان میراث فرهنگی،رقابت سالم آکادمیک که میتواند با توجه به وجود کارشناسان ورزیده آن،بنیهی علمی این سازمان را تا اندازهای چشمگیر افزایش دهد،جای خود را به تخصیص اداری بودجه سازمان به کاوش و بررسیهایی داده است که لزوما متأثر از فعالیت و تفکر علمی پژوهشگران نیستند.
در طول 12 سال آموزش ابتدایی و متوسط،دانشآموزان به هیچ وجه با اصول معرفتشناسی که اساس تفکر علمی است آشنا نمیشوند،و زمانی که به دانشگاه راه پیدا میکنند نیز بدون چنین آموزشی مدرک خود را گرفته و در دریای ژرفی از دادهها مجبور میشوند با تکیه بر استعدادهای فردی و تجربه،خود را به ساحل پژوهش برسانند.
گام دیگر که میتوان در بهبود وضع آکادمیک دانشجویان برداشت،شامل نظارت مستقیم و مستمر بر فعالیتهای دانشجویان توسط استادان راهنما است که،نه هنگام نوشتن رساله،بلکه از همان آغاز ورود دانشجو به دانشگاه(مانند تمام دانشگاههای پیشرفتهی اروپایی و آمریکایی)باید انجام شود.
اما بینفورد و کلارک از پیشگامانی بودند که نشان دادند که باستانشناسی نمیتواند جزیی از انسانشناسی باشد و برای بازسازی و درک فرهنگها و تمدنهای گذشته،باستانشناسی مجبور است که روشها و رویکردهای خود را بپروراند،زیرا زمانی که باستانشناسی با آن سروکار دارد بسیار طولانی است و انسانشناسی فرهنگی و اجتماعی که جوامع امروزی را مطالعه میکند،توان پرورش راهکارهایی که با آنها باستانشناسان بتوانند گذشتههای دور را مطالعه کنند را ندارد."