خلاصه ماشینی:
"ابرار،29 بهمن 74 «شیوههای تصویرگری در کتابهای درسی» مقاله نویسنده به نقاط ضعف تصاویر کتابهای درسی دورهء ابتدایی میپردازد و در زمینهء بهبود تصویرگری برای کودکان،نکاتی مفید را توصیه میکند که میتوان به موارد مانند:استفاده از صور خیال در تصویرگری،آشناکردن کودکان با کاریکاتور و گنجاندن بخشی از زندگینامهء هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی در متون آموزشی اشاره کرد.
«کتاب کودک و نوشتن برای کودکان» به مناسبت هفتهء کتاب 26-20 آبان 1374 گفتگو با امیر حسین فردی مدیر مسئول کیهان بچهها و نقی سلیمانی نویسندهء ادبیات نوجوان در این گفتگو،ابتدا شش سؤال از آقای امیر حسین فردی در مورد کتاب کودک و حیطهء ادبیات شده است که خلاصهء پاسخهای ایشان را میخوانید: -یک کودک ایرانی باید کتابی با ویژگیهای ایرانی و اسلامی داشته باشد تا بیهویت نشود.
«پیوند کتاب و کودک را جدی بگیریم» به مناسبت برگزاری اولین نمایشگاه تخصص کتاب کودک و نوجوان 2-7 اسفند 74 گفتگو با مصطفی رحماندوست در این گفتگو،شش سؤال از آقای مصطفی رحماندوست شده است،هم پاسخهای ایشان را میخوانید: -درصد تألیف و ترجه در قبل از انقلاب بیشتر به سمت ترجمه بوده و بعد از انقلاب(تاسال 1365)به نفع تألیف تحول یافته است،اما میزان گرایش به کارهای ترجمهای تا سال 1370از 50 درصد افزایش داشته و این تهدیدی است که باید مسئولان از آن مطلع باشند.
«دعوت به کتابخوانی» نویسنده:علی فرخمهر مقاله در این مقالهء کوتاه،نویسنده پس از بیان خاطراتی شیرین از دورهء کودکی خود و انس و الفتی که با کتاب پیدا کرده و مشقاتی که برای تهیه و به دست آوردن کتاب متحمل شده است،به مربیان و مسئولان مدارس گوشزد میکند که باید دانشآموزان را تا حد امکان راهنمایی کرده و به عنوان الگو و راهنماآنها را با ادبیات معاصر آشنا کنند."