خلاصه ماشینی:
"این مسأله درباره سایر اشخاص بازی نیز صدق میکند و تماشاگر درام ایبسن،بیش از آنکه به اشخاص بازی اثر توجه کند به رویداد دراماتیک توجه نشان میدهد؛اما آیا اکبر زنجانپور به عنوان کارگردان اثر،میتواند رویدادهای نمایشی را به زیبایی طراحی و اجرا کند؟ زنجانپور در نمایشنامه دشمن مردم در نقش دکتر استوکمان حضور مییابد و این حضور به نقطه عطف نمایش تبدیل میشود؛زیرا تماشاگر میتواند تأثیر رویدادهای رویداد یا شخصیت بازی؟ نگاهی به نمایش«دشمن مردم» نوشته«هنریک ایبسن» به کارگردانی«اکبر زنجانپور» فروردین و اردیبهشتماه 1385،تالار اصلی شهر (به تصویر صفحه مراجعه شود) هومن نجفیان نمایشنامه را در بازی او مشاهده کند.
آنان متن نمایشنامه را به عنوان ماده خام به کار میبرند و برای این بازیگران؛نمایشنامه تنها بستر مناسبی است که میتواند ذهن بازیگران را به یک کشف بزرگ هدایت کند.
بازی اکبر زنجانپور در نمایش دشمن مردم،یک بازی غیر ادبی است؛زیرا زنجانپور،تابع متن نمایشنامه ایبسن نیست و از آن تنها به عنوان یک ماده خام استفاده میکند."