خلاصه ماشینی:
"از آنجا که امروزه تماشای برنامههای تلویزیونی بدون تماشای آگهیهای تجاری ناممکن است،نویسنده کتاب با تاکید بر اهمیت این مسئله عنوان میکند که«مخاطبان تلویزیونی بیآنکه خود بخواهند در معرض ایماژها و گفتارهایی دیگر نیز قرار میگیرند که ظاهرا با هدف اطلاعرسانی در مورد مزیت یا برتری کالاهایی خاص است.
درباره شباهت داستانک و آگهی بازرگانی باید گفت تاکید پاینده بر استدلال نقادانه و تکیه بر نظریه ادبی و همسانپنداری عناصر داستانک و آگهی تجاری،بدون توجه به نقاط افتراق این دو،شناخت ناقصی را از این نوع تحلیل میتواند ایجاد کند؛چرا که ساختار روایی و استفاده از عناصر داستانک در آگهی بازرگانی با هدفی متفاوت شکل گرفتهاند؛نوعی تفاوت بین واقعیت و دروغ، تلاشی تصنعی برای باورپذیری در آگهی بازرگانی که کنش خیزان و افتان را تحت تاثیر قرار میدهد؛به این معنا که سیاستهای تولیدی این دو متن(آگهی تجاری و داستانک)،به علت ماهیت تجاری و ادبی آنها متفاوت است و همین تفاوت در ساختار و پیچیدگی آنها تاثیر میگذارد."