خلاصه ماشینی:
"بنابراین،یکی از دلایل مخالفت با ژورنالیسم را باید ناشی از این احساس، تجربه یا بصیرت آگاهانه یا ناآگاهانه دانست که ژورنالیسم سیاق و زمینه مناسبی برای هر گونه تفکر و ایده اصیل نظری و فلسفی یا حتی فرهنگی و اجتماعی نیست؛چرا که ژورنالیسم، مثل بسیاری از رسانههای جمعی از جمله رادیو و تلویزیون،به دلیل ارتباطش با قدرت سیاسی به شدت،هر محتوای اصیلی را بیمحتوا ساخته یا آنها را مصادره میکند.
در پایان قرن بیستم و با گسترش تکنولوژیهای نوین ارتباطی و منابع متعدد تأمین نیازهای رسانهای مخاطبان،این سؤال همواره برای مدیران و سیاستگذاران رسانهها مطرح بوده که آیا سرمایهگذاری برای تأسیس و راهاندازی و مدیریت یک رسانه با توجه به اهداف پیش رو،اقدامی معقولانه است؟این سؤال البته بیشتر برای رسانههایی مطرح است که از طرف دولت goverment و احزاب حمایت مالی نمیشوند و به صورت مستقل فعالیت میکنند.
رابطه رسانهها و اقتصاد بیشتر بر این استوار است که مدیران و سیاستگذاران رسانهها بدانند که با بهرهگیری از منابع موجود،چگونه میتوانند نیازها و خواستهای خبری،تحلیلی و بهطور کلی اطلاعات مخاطبان را برطرف سازند؛ موضوع مهمی که اغلب مورد توجه جدی مدیران رسانهها قرار نمیگیرد و در بلندمدت گریبان مؤسسه رسانهای آنها را میگیرد.
«مطلوبیت عددی»معیار اندازهگیری رضایت خاطر مصرفکنندگان از مصرف کالاست و این موضوع هم برای تولیدکنندگان در رسانهها و هم برای گردانندگان و سیاستگذاران رسانهها بسیار مورد توجه است که بدانند مطلوبیت رسانه پیش رویشان چقدر است و اینکه آیا این میزان مطلوبیت،در آینده رشد خواهد کرد یا خیر؟ دوم آنکه مدیران و گردانندگان رسانهها سعی بر افزایش اعتبار رسانه خود یا در اصطلاح«اعتبار افزایی»آن را دارند؛چرا که درحالحاضر و با گسترش وسایل ارتباط جمعی،منابع خبری و دروازههای کسب اطلاعات بسیار گسترده شده است."