خلاصه ماشینی:
"اکنون اجازه بدهید به بحث در مورد شیءگونه شدن و کالایی شدن در زمینهای بپردازیم که در آن رسانه استعداد و امکان آن را یافته که با تهاجم خود،همه چیز را مسخر سازد و شرایط ناپدید شدن فضای خصوصی و عمومی را فراهم آورد،نقشی تعیینکننده در فرهنگ و تمامی اشکال روابط و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی ایفا کنند و واقعیتها را واژگون جلوه داده و به سهل و سادهسازی مسائل بپردازند10دقیقا همین سلطه رسانهای بر ابعاد و مساحتهای مختلف زندگی فردی و اجتماعی است که موجب پیدایش شکل نوینی از شیءگونگی شده و به مثابه یک فناوری قدرت(از جنس زیست قدرت) ابدان و اذهان انسانها را مسخر و آنان را به یک«ابژه»(در اینجا،«کالا»)تبدیل کرده و در«قفس آهنین»خود(به تعبیر وبر)محصور کرده است؛همانگونه که در قرن نوزدهم به علت توسعه صنعت-به تعبیر لوکاچ-نیروهای مادی مملو از زندگی روحانی شدند درحالی که وجود آدمی به نیرویی مادی تبدیل شد و بدینسان،روح شیء شد و اشیا در روح غرق شد و در نهایت،پرولتار یا به وسیله سرمایهداری به کار یا کالایی اقتصادی تبدیل شد."