چکیده:
تفسیری که پل والری نویسنده و منتقد فذانسوی قرن بیستم در مورد تابلوی کریستوفر آلوری "سر یک نجیب زاده" نوشته است در واقع گفتمانی است که سعی دارد مفهوم تابلوی هنرمند را در ذهن مخاطب تداعی کند. آنچه بیشتر مورد توجه منتقد است حالات نور در تابلوی نقاشی است که محور ارزشی زیبایی شناختی را در اثر به وجود می آورد در این مقاله ما مستقیما تابلوی آلوری را بررسی نمی کنیم، بلکه به بررسی گفتمان والری به عنوتن گفته پرداز دوم می پردازیم تا نشان دهیم که چگونه معنای زیبایی برای گفته پرداز در وهله نخست و سپس مخاطب در مرحله دوم به وجود می آید. روشی که برای گفتمان والری ارائه می دهیم نشانه شناسی دیداری است که در آن حالات مختلف نور در یک اثر هنری مورد تحلیل قرار گرفته است.
خلاصه ماشینی:
"شناسی هر اثری که برای مخاطب معنا تولید کند یک گفتمان است یعنی یک اثر بالفعل که از
پروسه که معنا برای مخاطب ایجاد میشود متن تبدیل به گفتمان شده است.
اعتبار علمی-پژوهشی این نشریه براساس نامه شماره 3/11/7501 مورخ 88/6/32 کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور،موافقت شده است.
(12) Jean-Luc Faivre ضوابط چاپ مقاله در مجله نقد زبان و ادبیات خارجی
3. چکیده(فارسی و انگلیسی)در این قسمت،مطالب اصلی مقاله به صورت فشرده(بین 051 تا 002 کلمه)بیان میشوند.
6. نتایج تدوین یافتهها،بحث و جمعبندی مطالبی است که نویسنده در متن مقاله بیان میکند.
این مجله در ویرایش مقالات ارسالی آزاد است.
مولف است 01 نسخه از مقاله و 3 جلد از پژوهشنامه را برای نویسنده ارسال دارد.
دادن ساختار تجسمی نور است که یک معنا و یک دنیای سودایی احساسی تولید میکند.
در این تابلو از یک طرف همگونی نور با عناصر طبیعی همانند آب و خاک بیان شده و
این واژهها نشاندهنده آن است که نور عامل
شماره اول این مجله زمانی آماده چاپ شد که دکتر علی محمد حقشناس لاری زبانشناس سرشناس و مدیر گروه
برابر نهادههایش که برگرفته از معنای واژه و نیز مبین آهنگ آن است ذهن را از تصویر سرشار میکند.
"چشمهایش"عنصر واسطه است و ما در رویکرد نشانهشناسی تحلیل گفتمان این نقد از
در حوضه تحلیل تصویر،معمولا رسم بر این است که مسئله نور به روشنائی محدود
(به تصویر صفحه مراجعه شود) در این حالت،گویی نور دستهایی به نگاه میبخشد تا سطح را لمس نمایند.
رابطه تنگاتنگ میان نقاشی و نور نشان داده شده است."