خلاصه ماشینی:
"هرچند که در فضای ایستگاهها برای اولین بار در فضای شهری شهر- ولی در زیرزمین-از نقاشان و هنرمندان برای ترسیم نقوش بر دیوار استفاده شده است (تصاویر 5 و 6)،لیکن سکوهای سوار یا تخلیهء مسافر از وضوح و خوانایی لازم برخوردار نیستند،در حالیکه ضرورت اطلاعرسانی به مسافران در سفرهای نسبتا طولانی شهری ایجاب میکند که نه تنها از طریق اعلام و گویش، همچنین از طریق رنگ و شکل متفاوت هر ایستگاهی و نصب تابلو و نام ایستگاه در محل مناسب آنها را از موقعیت هر ایستگاهی آگاه ساخت تا مسافران بدون نگرانی و دغدغهء خیال آن را بازشناسند و پیاده شوند که به این موضوع در جای خود پرداخته خواهد شد.
در سمت دیگر در پیادهرو شمالی پلکانی به شکل دیگر و مصالح متفاوت(تصاویر 02 الی 32)،به سطح میآید و در ضلع شرقی،یک گشادگی پنهان در نمای سنگی یک ساختمان از سنگ گرانیت به رنگ سبز تیره-که تا از آن استفاده نشود ممکن نیست، آنرا به عنوان یک ورودی به ایستگاه مترو (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 72-نمایی از چهارراه طالقانی با هواکش و پلکان ورودی ایستگاه مترو (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 82-ورودی ایستگاه مترو در پیادهرو جنب سفارت سابق آمریکا (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 92-ورودی جنوب غربی(تقاطع انقلاب و سعدی)در ایستگاه دروازه دولت (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 03-تکرار آشفتگی و ازدحام در مقابل ورودی جنوب غربی ایستگاه دروازه دولت (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 13-ورودی شمال غربی ایستگاه دروازه دولت در کنار ایستگاه اتوبوس حاشیهء خیابان (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 23-ورودی شمال شرقی ایستگاه دروازه دولت (به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر 33-مسیر قطار شهری پاریس از شانزهلیزه و میدان اتوال به سمت منطقهء«لدفانس»مسیر قطار از زیر حرکت پیادهرو عریض امتداد یافته است."