خلاصه ماشینی:
"1-منطقهء مخصوص تردد عابرین پیاده و دوچرخهسواران [ (Pedestrian Malls) ممنوعیت تردد هر نوع وسیلهء نقلیهء موتوری] 2-گذرگاههای ویژهء عبوری (Straight Malls) 3-مسیرهای ویژهء اتوبوس (Exclusive Bus Lanes) 4-تسهیلات مترو یا سایر وسایل حملونقل شهری سریع السیر موسوم به (Light Rail Transsit) 5-همپایی و یا برنامهء استفادهء اشتراکی از وسایل نقلیهء شخصی (nde shanng-carpooling) 6-خطوط ویژهء عبور وسایل نقلیهء چند سرنشین (High Occupancy Vehicle-HOVLane) 7-اعمال شیوههای مدیریت پارکینگ و از جمله محدود ساختن مکان و یا زمان پارک حاشیهای وسایل نقلیه 8-استفاده از شبکهء معابر یکطرفه 9-استفاده از خطوط عبوری متغیر در معابر دو طرفه با توجه به تراکم ترافیک جهتی در اوقات مختلف روز (Unblanced Flow Street) 01-محدودیتهای مربوط به تردد،بارگیری و تخلیهء وسایل حملونقل کالا 11-اخذ عوارض برای عبور و مرور در مناطق پرتراکم شهری 21-مسیرهای انحرافی برای ترافیک عبوری سنگین و احداث خیابانهای کمربندی در اطراف شهر نظر به نحوهء اعمال محدودیت،ملاحظه میگردد که ایجاد محدودیت در مناطق پرتراکم شهری در پارهای مواقع برای عموم افراد جامعه کاملا محسوس است و گاهی حساسیتهایی را نیز برمیانگیزد،نظیر منطقهء محدودیت تردد برای وسایل نقلیهء شخصی و یا در برخی موارد بازتاب گستردهای بین افراد جامعه از خود نشان نمیدهد،مانند مناطق مخصوص تردد عابرین پیاده."