خلاصه ماشینی:
"مهمترین واقعیات این منطقه استراتژیک، عبارتند از: فرصتهای سازمانی O1 -گسترش تعداد و دامنه وسایل ارتباط جمعی غیرمکتوب در کشور O2 -گسترش تعداد و دامنه وسایل ارتباط جمعی مکتوب در کشور O3 -میراث ادبی کشور O4 -جریانات انتقادی علمی و سازنده و منتقدان حرفهای کتاب کودک و نوجوان O5 -صدا و سیما و ظرفیتهای تبلیغی و ترویجی آن O6 -اصل حمایتهای دولتی از نشر کتاب در کشور O7 -زبانها و ادبیات بومی و محلی در کشور O8 -برتری نسبی ادبیات کودک و نوجوان کشور در بین کشورهای منطقه O9 -وجود دو کشور فارسیزبان افغانستان و تاجیکستان در همسایگی کشور نقاط ضعف W1 -ناهماهنگی اقدامات،برنامهها و سیاستهای مربوط به نشر کتابهای کودک و نوجوان در کشور W2 -نحوه حضور و عملکرد ناشران دولتی W3 -تحصیلات،تخصصها و آگاهیهای لازم برای تولید انواع مختلف کتابهای کودک و نوجوان،در بین پدیدآورندگان W4 -تحصیلات،تخصصها و آگاهیهای لازم برای تولید انواع مختلف کتابهای کودک و نوجوان،در بین ناشران W5 -تمرکز و اشتغل حرفهای و رضایت شغلی پدیدآورندگان کتابهای کودک و نوجوان در کشور W6 -توزیع کتابهای کودک و نوجوان در کشور W7 -تنظیمات حقوقی و سازوکارهای قضایی مرتبط با مسایل پدیدآورندگان،ناشران و توزیعکنندگان کتابهای کودک و نوجوان در کشور W8 -تشکلهای اجتماعی و صنفی ناشران کتابهای کودک و نوجوان با توجه به این واقعیات،استراتژیهای زیر را میتوان پیشنهاد کرد: استراتژی شماره 3 با توجه به ناهماهنگی اقدامات،برنامهها و سیاستهای مربوط به نشر کتابهای کودک و نوجوان از طرفی و از طرف دیگر،پذیرش اصل سرمایهگذاری و حمایت از نشر کتاب توسط دولت، لازم است که دولت،ضمن نگاه از منظر توسعه اجتماعی(نه صرفا ایدئولوژیک)به نشر کتابهای کودک و نوجوان،به اقدامات هماهنگکننده دراین زمینه اقدام کند."