خلاصه ماشینی:
در این ساعت ممکن است فعالیتهای کودکان از اینگونه باشد:رنگ کردن و نقاشی کردن روی کاغذهای بزرگی که روی سهپایهء مخصوص نقاشی قرار دارد،نجاری،چیدن تصویرها از مجلهها و روزنامههای کهنه،کنار هم گذاشتن قطعههای یک تصویر برای بهدستآوردن تصویر اصلی، مجسمهسازی با خمیر یا گل مجسمهسازی، تماشای کتابها و مجلههای مخصوص کودکان، بازی با مکعبهای چوبی و درست کردن ساختمان از آنها،بازیهای خانوادگی،بازی با اسباب- بازیها به صورت گروهی یا افرادی،آب و غذا دادن به جانورانی که در کلاس یا جای مخصوص در کودکستان نگهداری میشود، آبیاری گل و گیاه،گفتگوهای آزاد با همسالان و مربی.
)زندگی اجتماعی،بهداشت،حرکات ورزشی،رعایت اصول ایمنی،آموزش شمردن و حسابکردن، آموزشهای دانشهای پایه،فعالیتهای هنری و ابتکاری(نقاشی،مجسمهسازی،کاردستی، موسیقی)در هدفها مورد توجه بوده است و به خوبی دنبال شده است؟ آیا میان فعالیتهای پر جنب و جوش و فعالیتهایی که آرام و بی سر و صدا انجام شده است تعادلی وجود داشته است؟ آیا قبلا برای فعالیتها و بازیهای کودکان که معمولا در صورت مساعد بودن هوا در فضای آزاد انجام میشود پیشنهادی لازم به عمل آمده است؟آیا فعالیتهای کودکان برای آنها گیرایی و کشش لازم را داشته است؟ آیا کودکان تشویق شدهاند که بتوانند آزادانه با یکدیگر و مربی خود بحث و گفتگویی داشته باشند؟ آیا گردشهای کوتاهی برای کودکان در دور و بر کودکستان و جاهای دیدنی شهر ترتیب داده شده است؟ آیا برنامهها و فعالیتهای کودکان برای پاسخگویی به نیازهای کودکان برای پاسخگویی به نیازهای کودکان به اندازهء کافی انعطافپذیر و در عین حال منظم و مرتب بوده است؟ آیا کودکان تشویق و ترغیب شدهاند که از فعالیتی به فعالیت دیگری،که مربی برای رسیدن به هدفی پیشبینی سده در نظر گرفته است،بپردازد؟ نمونههایی از فعالیتهای یک کلاس کودکستان 1-فعالیتهایی در زمینه زندگی فردی و اجتماعی کودکان: بازیهایی به صورت تقلید زندگی خانوادگی.