چکیده:
انتشار تصویر مائو رهبر انقلاب چین بر روی جلد مجله اقتصادی پرمخاطب «اکونومیست»، در حالی که کلاه قرمزرنگ بابانوئل را بر سر گذاشته، میتواند حقایق فراوانی را برای ما روشن نماید. با توجه به روشهای رعبآور و خشن مائو در طول دوره حکومتش که به مرگ میلیونها شهروند کشورش انجامید، فریبکاری رسانهای، بزرگ نمایی، سرکوب مخالفان و انتشار گزارشهای سفارشی و دستکاری شده در مطبوعات و شبکههای تلویزیونی و رادیویی ما، با راهکارهای مائو، انطباق زیادی دارد. روح مائو با مشاهده عملکرد شاگردان و مریدان سرسپردهاش در غرب، چه احساسی خواهد داشت؟
خلاصه ماشینی:
"مائو چگونه به مدل نقشآفرین رسانههای ما تبدیل شده است؟ □ دنی شستر 1 چکیده: هنگامی که انجیل دنیای تجارت یعنی مجله «اکونومیست» تصویر مائو تسهتونگ را با کلاه قرمز رنگ «بابانوئل» بر روی جلد خود به چاپ رساند، این اندیشه در ذهن من خطور کرد که آنان با این اقدام میخواهند پیشنهاد کنند که حزب کمونیست چین (CCP) را میتوان به عنوان الگوی ایجاد آرامش در جامعه غرب و مائو را به عنوان مأمور انتقال این هدیه به سیستم رو به سقوط کنونی سرمایهسالاری غرب، معرفی نمود.
» منظور چیست؟ آیا یک سکاندار بزرگ از آن سوی عالم برای هدایت ما به صحنه آمده است؟ این مقاله نشریه اکونومیست، پیشنهاد مینماید که راهبردهای رسانهای مائو نیز میتواند از سوی رهبران آمریکایی و انگلیسی با استفاده از خبرنگاران قلم به مزد، استراتژیهای مدیریت رسانه و تکرار، مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
» از سوی دیگر، نظرسنجیها نیز نشانگر جابهجا شدن نگرانیهای اقتصادی به جای مسأله جنگ عراق، در صدر موضوعات مورد توجه مردم آمریکا در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور است."