خلاصه ماشینی:
"در طراحی صحنه نمایش مرغ دریایی شاهد 3 شاخص مهم هستیم:اول صحنه نمایش آثار ترپلف که وسط قرار گرفته،دو آیینه در دو (به تصویر صفحه مراجعه شود) سوی صحنه و سپس نحوه چینش سه سویه تماشاگران که قرار است مثلثی شکیل را برای رسیدن به نظرگاههای کارگردان ایجاد کنند؛گویا کارگردان با استفاده از این آینهها، خواسته است نگاهی چندبعدی را متوجه اجرا کند لیکن عدم دستیابی بازیگران به ابعاد درونی شخصیتهای نمایش و اجرای تکبعدی و یک نواخت آنها،ما را به این نتیجه میرساند که این برخورد چندبعدی صرفا در رفتار فیزیکی و بیرونی شخصیتها و در انعکاس آن در آیینهها خلاصه میشود و اصولا در کل اجرا توجهی به سطوح چند لایه و درونی شخصیتها نشده است، شخصیتهایی که از مهمترین ویژگیهای تمامی نمایشنامههای چخوف هستند و عدم درک و پردازش آنها موجب سطحی نگری و ساده اندیشی بسیار در عرضه این آثار خواهد شد."