خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) مقاله92 تأثیر سیاست بر کمدیهای معاصر آمریکا با نگاهی به آثار نیل سایمون، وودی آلن و مورای شیسگال93 فرزاد کیانفر-سمیه تاجیک در ایالات متحده علاقه به آثار کمدی برای رهایی از تابلوهای موجود و نقد شرایط،نهفقط از سوی آکادمیسینها و دانشجویان بلکه در فرهنگ عمومی بسیار شدت یافت.
تاریخ جدید آمریکا که همراه به تولید کلان صنعتی رشد سرمایهگذاری،فرهنگی و هنری و تحولات علم مدرن و ایجاد نقش تکنولوژی در تحریص علم به مثابه پدیده کاربردی در خدمت بهبود تولید و شکلگیری صنعت فیلم و کمپانیهای عظیم انحصاری که محل تمرکز و انباشت همهء آن چیزهایی بود که تولید آثار هنری به خصوص در رسانههای عمومیتر از نظر مادی و معنوی نیز داشت،همه نیرویش را به خدمت شکلگیری درام کمدی درآورد.
«تئاتر نوین آمریکا-وامدار گذشته بیشوکم تابناک خود-در واقع همان دو جریان اصلی فرهنگی و هنری آمریکایی را دنبال میکند که پیش از این در آن جامعه جاری و ساری بوده است.
تئاتر رسمی یا به قولی وابسته پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا به شکلی چشمگیر،گسترش،تعمیم و قوام یافته،اما زندگی آن در طول این سالها همیشه تنیده در بحرانهای دائمی و گوناگون اجتماعی-سیاسی و مخصوصا اقتصادی بوده است.
اما این گسترش روبنایی تئاتر نتوانست اساس شرایط حاکم بر تئاتر آمریکا را که در سالهای 1930،آرام آرام پی افکنده شده بود دگرگون کند، صنعت تئاتری و سرمایهگذاریهای تجاری-بهویژه خصوصی-در این زمینه همچنان قوانین مستبدانه خود را بر صحنه تئاتر اعمال میکرد و پیوسته بقای تئاترهای کوچک و تازه گسترده را به خطر میانداخت."