خلاصه ماشینی:
"این وظیفه به شکلی تمثیلی،در وجود آکسسوار و وسایل صحنه متجلی شده است،از جمله اینکه در داخل آسانسور که با سرعتی نزدیک به 20 متر در ثانیه در حرکت است، یک صندلی تاشو(یا در حقیقت تخت خواب شو)،یک جاسیگاری، یک منوی غذا و نیز آیینهای وجود دارد که مبین وظایف آنا پامر در طول مسیر،یعنی از طبقه نخست تا انتها،است؛البته آنا پامر این وظیفه را(که جزیی از شرح وظایف شغلی او است)برای جلب نظر مدیران و کسب درآمد(دلار)بیشتر،که شعار محوری و اصلی امریکا است،انجام میدهد،امریکایی که سرزمین مصرف و تجمل است و برای نمایش چنین امریکایی،در طول نمایش مدام با شعارهای تبلیغاتییی که ذهن آنا و دیگران را زیر بمباران خود گرفتهاند،مواجه هستیم.
و به صورت اثر روی صحنه از این دو نویسنده،نمایشی ترکیبی است که از ویژگیهای رئالیسم خیالی برخوردار است؛یعنی واقعیتهای دردناکی که از صافی ذهن رونالد گرانتس عبور کرده است،تصویری از آمریکا و حادثه ساخته است که حاصل تجربیات ذهنی او است، تصاویری که در مورد مسلمانان چندان دقیق نیست؛زیرا تصویری که از کریم به عنوان عاشق آنا میدهد،بسیار کودکانه است؛در حقیقت،کریم(که در متن قادری عمر شده است)با این ریخت و خصوصیات نمیتواند ویرانکننده آن برج عظیم باشد؛زیرا برای انجام چنین نقشهای،میبایست بسیار قرص و مستحکم و منطقی و چالاک باشد تا حدی که دیگران را مجذوب خود کند،نه اینکه مورد استهزای آنا قرار گیرد(و اینجا است که کار قادری اهمیت پیدا میکند،زیرا صرف نام عمر موسی تصویری در ذهن ایجاد میکند که واجد آن خصوصیات لازم برای انهدام کریستال تاور است)."