چکیده:
بسیاری از سازمانها فعالانه در راستای بهبود کیفیت عمل میکنند.هرچند، بهبود روشها و فناوری،متداول است،شیوههای کاری بهبودیافته و مدیریت کیفیت کمتر متداولاند.این مقاله گامهای کلیدی در اجرای موفقیتآمیز بهبود مستمر کیفیت در این حوزهها را که غالبا فراموش شدهاند.مثالهایی از سازمانهای آماری در ایالات متحده و سراسر اروپا ارائه شدهاند.مباحث ارائه شده در این مقاله، شامل تعهد مدیریت ارشد،ساختار سازمان،عملیات خوداتکا،ارتباطات عالی،کار گروهی،و بهبود مستمر است.
خلاصه ماشینی:
"راهحل چهار مرحلهای او برای بهبود درستی(یکی از مؤلفههای کیفیت)عبارت است از: *حضور متخصصانی که در زمینه نظریههای مرتبط با تعریف،تشخیص و حل مسائل خطای اندازهگیری و بیپاسخی آموزش دیده باشند؛ *قابلیت شناخت و کار برای غلبه بر خطای اندازهگیری و بیپاسخی در عملیات و همچنین در فرهنگ تحقیق؛ *برخورد مؤثر با ساختار سازمانی؛و سرانجام، *افزایش شناخت افراد(افراد درون و بیرون سازمان)از طبیعت چندبعدی خطای آمارگیری.
چگونه میتوان این موانع را کاهش داد؟ در بحثی درباره بهبود کیفیت در اداره مالیات استرالیا،گادری[5]تجربیات خود را در زمینه مشکل معمول در ساختارهای سازمان دولتی بازگو کرده و راهحلهایی را ارائه داده است.
سازمانها گاهی تفاوت نرخ پاسخگیری کمتر میان پرسشگران را به«عامل تجزیه»نسبت میدهند،اما پرسشگران با تجربههای متفاوت را وادار میکنند که این عوامل را باهم سهیم شوند،یا بهترین روشهای جاری را کمتر توسعه میدهند و در نتیجه گردآوری دادهها را کمتر برای تعیین نحوه بهبود بسیاری از فرایندهای کلیدی را میتوان کنترل کرد.
وقتی که تیمهای بهبود کیفیت بهترین روشها را برای رسیدن به کیفیت مشخص کردند،این روشها باید مورد بحث قرار گرفته و سپس مستند شوند و کارکنان مربوط برای استفاده از آنها آموزش ببینند.
سازمان شما برای سازگار شدن با این واقعیتهای جدید چگونه تغییر خواهد کرد و این امر چگونه میتواند به بهبود کیفیت سازگار،نه به دردسر،بینجامد؟ 8-خلاصه اجرای موفقیتآمیز بهبود مستمر کیفیت در یک سازمان آماری مستلزم تلاشی هماهنگ است که توسط مدیریت ارشد،که تعهد خود را از طریق اعمال شخصیشان ثابت میکنند،هدایت میشود.
آنان باید ساختاری متکی به خود ایجاد کنند که برای انجام نوآوریها،انعطافپذیر و مطلوب باشد بهطوری که سازمان بتواند به بهبود کیفیت ادامه دهد."