خلاصه ماشینی:
وی کتاب«تحلیل نقد»را یکی از آثارمهم در حوزۀ نقد نظری دانست و اشاره کرد که در سالهایاخیر آثار ارزشمندی در زمینۀ مباحث نظری نقد،ترجمه ومنتشر شدهاند و مهمترین این آثار را«تاریخ نقدجدید»اثر رنه ولک،ترجمۀ دکتر سعید ارباب شیرانی و«نظریۀ ادبیات»اثر رنه ولک،ترجمۀ ضیاء موحد وپرویز مهاجر،«اصول نقد ادبی»اثر ریچاردز،ترجمه دکتر(به تصویر صفحه مراجعه شود) {UU}سومین نشست تخصصی کتاب ماه ادبیات و فلسفهبحث و گفتگو درباره«تحلیل نقد»اثر نور تروپ فرای (به تصویر صفحه مراجعه شود)سعید حمیدیان دانست.
فرای ساختار نقد را از یک سو بر بنیان کل تجربۀادبیات میگذارد و بنابراین تجربی عمل میکند و ازطرف دیگر بر این عقیده است که درک و دریافت غاییبر مدار ریاضت و اسطوره است.
خود فرای میگوید وقتیکه من این کتاب را دربارۀ ببلیک نوشتم متوجه شدم کهمن هم همین کار را انجام بدهم یعنی مثل بلیک کهعهد عتیق و عهد جدید را مبنای ادبیات غرب میداند باتوجه به این دو،کل ادبیات غرب را بررسی بکند و درعین حال به سنت هم نظر داشته باشد بنام سنتکلاسیک.
مقاله اول کتاب دربارۀ نقد تاریخی است که دراینجا به وجوه داستانی میپردازد و به نوعی تبیین&%01506AMKG015G% از نظر فرای آرکتیپ چیزی جز سمبولنیست و این سمبول که معمولا ایماژ یاتصویر است به قدر کافی در ادبیات مامکرر میشود و بنابراین در قالبعنصری از عناصر تجربۀ ادبی انسانبه طور اعم باز شناخته میگردد.
از نظر او آرکتیپچیزی جز سمبول نیست و این سمبول که معمولا ایماژیا تصویر است به قدر کافی در ادبیات ما مکرر میشود وبنابراین در قالب عنصری از عناصر تجربۀ ادبی انسانبه طور اعم باز شناخته میگردد.
بعد فرای میگوید ادبیات کاملا سنتی راحتترینجا برای تحقیق درباره صور نوعی یعنی منظورش همانادبیات ساده هست.