خلاصه ماشینی:
با توجه به این که در این مقالهء مفید،برخی اشکالات گفته شده و برخی نیز ناگفته باقی مانده،بر آن شدم برای رفع کاستیهای موجود در چاپهای آتی کتاب و در تکمیل مقاله دکتر خالقیراد،برخی موارد نانوشته را بنویسیم: 1.
»(المیزان،ج 11،ص 578) علامهء طباطبایی معتقد است که آیهء شریفه،در مورد ایمان نیاوردن کافران است و محذوف آن را به استناد آیه 111 سورهء مبارکه انعام، «ما کانوا لیؤمنوا الا ان یشاء الله» میداند ضمنا لازم است این نکته نیز افزوده گردد که در این قسمت،علاوه بر افتادگی از متن آیه،شمارهء سوره و شماره آیه،به ترتیب باید به 13 و 31 اصلاح شود.
بهتر است این کلمه از متن آیه حذف شود و به آوردن معادل فارسی آن در ضمن ترجمه اکتفا گردد.
همین مطلب در صفحه 145 در آیه 233 سوره مبارکه بقره نیز دیده میشود.
ص 174،شماره 8:در این بیت: امی گویا به زبان فصیح از الف آدم و میم مسیح به عنوان تلمیح،به آوردن آیهء 2 سورهء مبارکهء جمعه اکتفا شده است.